Kesan Penggunaan Sistem Pembelajaran Terarah Kendiri Secara Atas Talian (E-Solms) Terhadap Kesediaan Pembelajaran Terarah Kendiri Dan Motivasi Pembelajaran Pelajar

Kajian ini bertujuan untuk melihat kesan penggunaan sistem pembelajaran terarah kendiri secara atas talian (E-SOLMS) terhadap kesediaan pembelajaran terarah kendiri dan motivasi pembelajaran pelajar. Kajian ini dilaksanakan secara quasi eksperimen dan dijalankan terhadap pelajar tahun akhir bagi sub...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Daud, Khairul Azhar Mat
格式: Thesis
语言:English
出版: 2010
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/41887/1/KHAIRUL_AZHAR_MAT_DAUD.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Kajian ini bertujuan untuk melihat kesan penggunaan sistem pembelajaran terarah kendiri secara atas talian (E-SOLMS) terhadap kesediaan pembelajaran terarah kendiri dan motivasi pembelajaran pelajar. Kajian ini dilaksanakan secara quasi eksperimen dan dijalankan terhadap pelajar tahun akhir bagi subjek projek J5012 dalam jurusan Diploma Kejuruteraan Mekanikal di Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Kaedah tinjauan yang digunakan ialah kuantitatif (Soalan soal selidik – ujian pra dan pos) dan disokong oleh kaedah kualitatif (temu bual). Instrumen kajian diubah suai daripada skala kesediaan pembelajaran terarah kendiri oleh Gueglielmino (1977) dan skala motivasi pembelajaran oleh Pintrich (1993).