Kesan Penggunaan Sistem Pembelajaran Terarah Kendiri Secara Atas Talian (E-Solms) Terhadap Kesediaan Pembelajaran Terarah Kendiri Dan Motivasi Pembelajaran Pelajar

Kajian ini bertujuan untuk melihat kesan penggunaan sistem pembelajaran terarah kendiri secara atas talian (E-SOLMS) terhadap kesediaan pembelajaran terarah kendiri dan motivasi pembelajaran pelajar. Kajian ini dilaksanakan secara quasi eksperimen dan dijalankan terhadap pelajar tahun akhir bagi sub...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Daud, Khairul Azhar Mat
Format: Thesis
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/41887/1/KHAIRUL_AZHAR_MAT_DAUD.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk melihat kesan penggunaan sistem pembelajaran terarah kendiri secara atas talian (E-SOLMS) terhadap kesediaan pembelajaran terarah kendiri dan motivasi pembelajaran pelajar. Kajian ini dilaksanakan secara quasi eksperimen dan dijalankan terhadap pelajar tahun akhir bagi subjek projek J5012 dalam jurusan Diploma Kejuruteraan Mekanikal di Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. Kaedah tinjauan yang digunakan ialah kuantitatif (Soalan soal selidik – ujian pra dan pos) dan disokong oleh kaedah kualitatif (temu bual). Instrumen kajian diubah suai daripada skala kesediaan pembelajaran terarah kendiri oleh Gueglielmino (1977) dan skala motivasi pembelajaran oleh Pintrich (1993).