Kesan Maklum Balas Yang Berbeza Oleh Agen Pedagogi Dalam Sistem Pengurusan Pembelajaran (Spp) Terhadap Pencapaian Pelajar Yang Berbeza Lokus Kawalan

Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan maklum balas yang berbeza oleh agen pedagogi (AP) dalam Sistem Pengurusan Pembelajaran (SPP) terhadap pencapaian pelajar yang berbeza lokus kawalan. Tajuk bahan penyelidikan yang dimuatkan dalam SPP ialah “Kanta dan Alat Optik – Fizik Tingkatan 4” dan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zain, Farah Mohamad
Format: Thesis
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/42046/1/Farah_Mohamad_Zain24.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan maklum balas yang berbeza oleh agen pedagogi (AP) dalam Sistem Pengurusan Pembelajaran (SPP) terhadap pencapaian pelajar yang berbeza lokus kawalan. Tajuk bahan penyelidikan yang dimuatkan dalam SPP ialah “Kanta dan Alat Optik – Fizik Tingkatan 4” dan dibangunkan dalam pembelajaran selama sejam. Tiga jenis platform penyampaian dibangunkan yang memuatkan AP yang sama tetapi memberi tiga jenis maklum balas yang berbeza kepada pelajar iaitu maklum balas Knowledge of Results (KORAP), maklum balas Knowledge of Correct Response (KCRAP) dan maklum balas Elaborated Feedback (EFAP).