Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain

Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustra...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Toh , Lai Chee
Format: Thesis
Language:English
Published: 2011
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.42811
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.428112019-04-12T05:26:40Z Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain 2011-01 Toh , Lai Chee NX1-820 Arts in general Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustrasi visual ruang, pengalaman muzikal, penglibatan fizikal, pemahaman interpersonal mengenai orang lain, pengetahuan intrapersonal mengenai diri serta pengalaman dalam dunia semula jadi. 2011-01 Thesis http://eprints.usm.my/42811/ http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Seni
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic NX1-820 Arts in general
spellingShingle NX1-820 Arts in general
Toh , Lai Chee
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
description Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustrasi visual ruang, pengalaman muzikal, penglibatan fizikal, pemahaman interpersonal mengenai orang lain, pengetahuan intrapersonal mengenai diri serta pengalaman dalam dunia semula jadi.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Toh , Lai Chee
author_facet Toh , Lai Chee
author_sort Toh , Lai Chee
title Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
title_short Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
title_full Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
title_fullStr Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
title_full_unstemmed Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
title_sort strategi dan pendekatan pengajaran pembelajaran muzik dalam kurikulum bersepadu sekolah menengah (tingkatan dua): kegunaan teori pelbagai kecerdasan untuk memperkembang kecerdasan muzikal dan mengaktifkan kecerdasan lain
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Seni
publishDate 2011
url http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf
_version_ 1747821105332092928