Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustra...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.42811 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.428112019-04-12T05:26:40Z Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain 2011-01 Toh , Lai Chee NX1-820 Arts in general Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustrasi visual ruang, pengalaman muzikal, penglibatan fizikal, pemahaman interpersonal mengenai orang lain, pengetahuan intrapersonal mengenai diri serta pengalaman dalam dunia semula jadi. 2011-01 Thesis http://eprints.usm.my/42811/ http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Seni |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
NX1-820 Arts in general |
spellingShingle |
NX1-820 Arts in general Toh , Lai Chee Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain |
description |
Teori kecerdasan pelbagai oleh Howard Gardner mengiktiraf kepelbagaian kompetensi dalam kecerdasan manusia, dan mencadangkan lapan haluan potensi yang berbeza untuk berpengetahuan. Seseorang boleh menyelesaikan masalah dan
mencipta produk melalui penggunaan bahasa, analisis logik matematik, ilustrasi visual ruang, pengalaman muzikal, penglibatan fizikal, pemahaman interpersonal mengenai orang lain, pengetahuan intrapersonal mengenai diri serta pengalaman dalam dunia semula jadi. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Toh , Lai Chee |
author_facet |
Toh , Lai Chee |
author_sort |
Toh , Lai Chee |
title |
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk
Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
|
title_short |
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk
Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
|
title_full |
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk
Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
|
title_fullStr |
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk
Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
|
title_full_unstemmed |
Strategi Dan Pendekatan Pengajaran Pembelajaran Muzik Dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (Tingkatan Dua): Kegunaan Teori Pelbagai Kecerdasan Untuk
Memperkembang Kecerdasan Muzikal Dan Mengaktifkan Kecerdasan Lain
|
title_sort |
strategi dan pendekatan pengajaran pembelajaran muzik dalam kurikulum bersepadu sekolah menengah (tingkatan dua): kegunaan teori pelbagai kecerdasan untuk
memperkembang kecerdasan muzikal dan mengaktifkan kecerdasan lain |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Seni |
publishDate |
2011 |
url |
http://eprints.usm.my/42811/1/TOH_LAI_CHEE.pdf |
_version_ |
1747821105332092928 |