Developing an ict professional development model for Iranian faculty members.

Ahli fakulti kini menghadapi tekanan untuk memperolehi kemahiran yang bersesuaian untuk menggunakan teknologi pengkomputeran dalam pengajaran dan pembelajaran, penyelidikan dan penyediaan perkhidmatan. Berdasarkan faktor ini, ICT dianggap sebagai faktor penting dalam pembangunan dan penambahbaikan p...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jahani, Sheida
Format: Thesis
Language:English
Published: 2011
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/42955/1/Pages_from_DEVELOPING_AN_ICT_PROFESSIONAL_DEVELOPMENT_MODEL_FOR_IRANIAN_FACULTY_MEMBERS.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Ahli fakulti kini menghadapi tekanan untuk memperolehi kemahiran yang bersesuaian untuk menggunakan teknologi pengkomputeran dalam pengajaran dan pembelajaran, penyelidikan dan penyediaan perkhidmatan. Berdasarkan faktor ini, ICT dianggap sebagai faktor penting dalam pembangunan dan penambahbaikan pengajian tinggi di Iran. Faculty members are now experiencing pressure to acquire the necessary skills to make effective use of computer technology in teaching and learning, research and providing service. For this reason, ICT has been considered as the key element for the development and improvement of higher education in Iran.