Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relations...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.43104 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.431042018-12-04T04:22:21Z Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. 2011 Gurusamy, Sinnamachi L7-991 Education (General) Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education. 2011 Thesis http://eprints.usm.my/43104/ http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Gurusamy, Sinnamachi Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
description |
Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan.
The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education. |
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Gurusamy, Sinnamachi |
author_facet |
Gurusamy, Sinnamachi |
author_sort |
Gurusamy, Sinnamachi |
title |
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
title_short |
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
title_full |
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
title_fullStr |
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
title_full_unstemmed |
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. |
title_sort |
hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar institut pendidikan guru malaysia. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2011 |
url |
http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf |
_version_ |
1747821165007601664 |