Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.

Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relations...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Gurusamy, Sinnamachi
格式: Thesis
語言:English
出版: 2011
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
id my-usm-ep.43104
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.431042018-12-04T04:22:21Z Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia. 2011 Gurusamy, Sinnamachi L7-991 Education (General) Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education. 2011 Thesis http://eprints.usm.my/43104/ http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Gurusamy, Sinnamachi
Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
description Tujuan kajian ini ialah untuk mengenal pasti perhubungan yang wujud antara kerisauan ujian dan gaya coping dengan prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar-pelajar institut pendidikan guru yang mengikuti bidang pengkhususan yang berlainan. The purpose of this study was to identify the relationship that exists between test anxiety, coping style and examination performances among students of different specializations at the institute of teacher education.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Gurusamy, Sinnamachi
author_facet Gurusamy, Sinnamachi
author_sort Gurusamy, Sinnamachi
title Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_short Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_full Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_fullStr Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_full_unstemmed Hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar Institut pendidikan guru Malaysia.
title_sort hubungan kerisauan ujian dan gaya coping serta prestasi peperiksaan dalam kalangan pelajar institut pendidikan guru malaysia.
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2011
url http://eprints.usm.my/43104/1/Pages_from_HUBUNGAN_KERISAUAN_UJIAN_DAN_GAYA_COPING_SERTA.pdf
_version_ 1747821165007601664