Factors influencing the usage of multimedia for teaching amongst health sciences lecturers in Malaysian public Universities: towards the development of a multimedia repository system.

Penyepaduan multimedia untuk pengajaran sains perubatan dan sains kesihatan (SK) adalah terhad disebabkan faktor-faktor organisasi dan individu. Faktor-faktor organisasi yang telah dikenalpasti ialah kekurangan sokongan organisasi dalam penyediaan sumber, kemudahan, program latihan teknologi makluma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zar, Ni Wynn
Format: Thesis
Language:English
Published: 2011
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/43117/1/Pages_from_FACTORS_INFLUENCING_THE_USAGE.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Penyepaduan multimedia untuk pengajaran sains perubatan dan sains kesihatan (SK) adalah terhad disebabkan faktor-faktor organisasi dan individu. Faktor-faktor organisasi yang telah dikenalpasti ialah kekurangan sokongan organisasi dalam penyediaan sumber, kemudahan, program latihan teknologi maklumat (IT) dan sokongan teknikal (TS). Faktor-faktor individu termasuklah sikap dan pengetahuan ahli akademik mengenai penyepaduan teknologi dalam pengajaran. In higher institutions worldwide, the integration of multimedia for teaching medical and health sciences (HS) has been limited owing to organizational and individual factors. Organizational factors identified were insufficient organizational support in terms of teaching resources, facilities, information technology training programmes and technical support. Individual factors include attitude and knowledge of academics on technology integration into their lectures.