Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji sama ada Teori Pembelajaran Kaunseling Kerjaya Krumboltz (1990) boleh digunapakai untuk menjelaskan kesan kemahiran dan keyakinan dalam melakukan perkara-perkara baharu terhadap inovasi pengajaran dan integrasi ICT di dalam kelas di kalangan guru-guru cemerla...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mahmood, Shaarani
Format: Thesis
Language:English
Published: 2018
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/43746/1/SHAARANI%20MAHMOOD.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.43746
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.437462019-04-12T05:24:51Z Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang 2018-05 Mahmood, Shaarani QA76.575 Multimedia systems and Internet Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji sama ada Teori Pembelajaran Kaunseling Kerjaya Krumboltz (1990) boleh digunapakai untuk menjelaskan kesan kemahiran dan keyakinan dalam melakukan perkara-perkara baharu terhadap inovasi pengajaran dan integrasi ICT di dalam kelas di kalangan guru-guru cemerlang. Guru-guru Cemerlang telah melalui pelbagai latihan dalam perkhidmatan secara berterusan dalam kepakaran subjek masing-masing. Di samping itu, mereka telah didedahkan kepada pelbagai inisiatif ICT untuk pengajaran dan pembelajaran dan telah membuktikan keupayaan mereka di dalam penguasaan mata pelajaran dan juga dalam penghasilan pelajar berpencapaian tinggi. 2018-05 Thesis http://eprints.usm.my/43746/ http://eprints.usm.my/43746/1/SHAARANI%20MAHMOOD.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic QA76.575 Multimedia systems and Internet
spellingShingle QA76.575 Multimedia systems and Internet
Mahmood, Shaarani
Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
description Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji sama ada Teori Pembelajaran Kaunseling Kerjaya Krumboltz (1990) boleh digunapakai untuk menjelaskan kesan kemahiran dan keyakinan dalam melakukan perkara-perkara baharu terhadap inovasi pengajaran dan integrasi ICT di dalam kelas di kalangan guru-guru cemerlang. Guru-guru Cemerlang telah melalui pelbagai latihan dalam perkhidmatan secara berterusan dalam kepakaran subjek masing-masing. Di samping itu, mereka telah didedahkan kepada pelbagai inisiatif ICT untuk pengajaran dan pembelajaran dan telah membuktikan keupayaan mereka di dalam penguasaan mata pelajaran dan juga dalam penghasilan pelajar berpencapaian tinggi.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Mahmood, Shaarani
author_facet Mahmood, Shaarani
author_sort Mahmood, Shaarani
title Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
title_short Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
title_full Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
title_fullStr Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
title_full_unstemmed Permodelan Hubungan Faktor-Faktor Kerjaya Dengan Integrasi Ict Terhadap Amalan Pengajaran Berinovasi Dalam Kalangan Guru Cemerlang
title_sort permodelan hubungan faktor-faktor kerjaya dengan integrasi ict terhadap amalan pengajaran berinovasi dalam kalangan guru cemerlang
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Teknologi Pengajaran & Multimedia
publishDate 2018
url http://eprints.usm.my/43746/1/SHAARANI%20MAHMOOD.pdf
_version_ 1747821270800531456