Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.44774 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.447742019-07-01T02:01:34Z Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan 2012-06 Ahmad, Abdul Majeed P1-1091 Philology. Linguistics(General) Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) terutama kajian penerimaan teknologi komunikasi baru, iaitu aplikasi dalam talian “E-Aduan”. “E-Aduan” merupakan aplikasi perkhidmatan pelanggan dalam talian yang dapat memperihalkan isu-isu berkaitan tingkah laku pengaduan pengguna yang berkait langsung dengan persoalan tingkah laku dan komunikasi manusia. Pada masa sama ia berupaya mengukur kecekapan organisasi, mengendalikan pengurusan aduan sebagai teras utama perkhidmatan pelanggan. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti faktor-faktor yang dapat mempengaruhi niat pengguna untuk menerima aplikasi E-Aduan PBT. Dalam kajian ini, 2012-06 Thesis http://eprints.usm.my/44774/ http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Kemanusian |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
P1-1091 Philology Linguistics(General) |
spellingShingle |
P1-1091 Philology Linguistics(General) Ahmad, Abdul Majeed Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
description |
Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) terutama kajian penerimaan teknologi komunikasi baru, iaitu aplikasi dalam talian “E-Aduan”. “E-Aduan” merupakan aplikasi perkhidmatan pelanggan dalam talian yang dapat memperihalkan isu-isu berkaitan tingkah laku pengaduan pengguna yang berkait langsung dengan persoalan tingkah laku dan komunikasi manusia. Pada masa sama ia berupaya mengukur kecekapan organisasi, mengendalikan pengurusan aduan sebagai teras utama perkhidmatan pelanggan. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti faktor-faktor yang dapat mempengaruhi niat pengguna untuk menerima aplikasi E-Aduan PBT. Dalam kajian ini, |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Ahmad, Abdul Majeed |
author_facet |
Ahmad, Abdul Majeed |
author_sort |
Ahmad, Abdul Majeed |
title |
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
title_short |
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
title_full |
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
title_fullStr |
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
title_full_unstemmed |
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan |
title_sort |
perkhidmatan pelanggan elektronik di malaysia: penerimaan aplikasi “e-aduan” dalam kalangan kakitangan kerajaan di empat kawasan pentadbiran pihak berkuasa tempatan |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Kemanusian |
publishDate |
2012 |
url |
http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf |
_version_ |
1747821395614629888 |