Kepimpinan Lestari Pengetua, Pengurusan Pengetahuan Organisasi Dan Tingkah Laku Inovatif Pengajaran Guru Di Sekolah Menengah Harian Berpencapaian Tinggi Di Utara Semenanjung Malaysia

Perlakuan inovatif pengajaran guru amat berperanan dalam melestarikan kecemerlangan sekolah. Namun begitu, tingkah laku ini berkait rapat dengan gaya kepimpinan pengetua dan juga proses amalan pengurusan pengetahuan yang berlaku di dalam sesebuah sekolah. Justeru, kajian ini bertujuan untuk melihat...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Hashim, Noor Hashimah
格式: Thesis
语言:English
出版: 2017
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/45444/1/NOOR%20HASHIMAH%20HASHIM.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Perlakuan inovatif pengajaran guru amat berperanan dalam melestarikan kecemerlangan sekolah. Namun begitu, tingkah laku ini berkait rapat dengan gaya kepimpinan pengetua dan juga proses amalan pengurusan pengetahuan yang berlaku di dalam sesebuah sekolah. Justeru, kajian ini bertujuan untuk melihat perkaitan antara ketiga-tiga variabel di samping melihat tahap amalan bagi setiap variabel di sekolah yang dikaji. Pada masa yang sama, peranan pengurusan pengetahuan organisasi sebagai variabel mediator dalam hubungan antara kepimpinan lestari pengetua dengan tingkah laku inovatif pengajaran guru juga dikaji. Kaedah tinjauan dan temu bual separa berstruktur telah digunakan untuk memperoleh data.