Pendekatan Tiga Dimensi Multimedia Bagi Meningkat Kemahiran Visualisasi Spatial Dl Kalangan Pelajar Kognitif Rendah Dalam Tajuk Pelan Dan Dongakan

Kajian ini bertujuan mengkaji kesan animasi 3D berbeza tahap realistik dalam koswer multimedia terhadap pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran Matematik bagi tajuk Pelan dan Dongakan. Dua mod persembahan koswer multimedia interaktif Pelan dan Dongakan telah direka bentuk serta dibangunkan se...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Rahman, Abdul Rashid Abdul
格式: Thesis
语言:English
出版: 2008
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/48799/1/Tiga%20Dimensi%20Multimedia%20Bagi%20Meningkatkan%20Kemahiran%20Visualisasi%20cut.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Kajian ini bertujuan mengkaji kesan animasi 3D berbeza tahap realistik dalam koswer multimedia terhadap pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran Matematik bagi tajuk Pelan dan Dongakan. Dua mod persembahan koswer multimedia interaktif Pelan dan Dongakan telah direka bentuk serta dibangunkan secara sistematik berasaskan Model Reka Bentuk dan Pembangunan Pembelajaran Alessi & Trollip (2001) dan Adegan Pengajaran Gagne (1 985) yang dinamakan sebagai Tiga Dimensi Multimedia (30M) dan Tiga Dimensi Statik (30S). Simulasi mod persembahan koswer 30M yang dibangunkan oleh pengkaji berasaskan intervensi Teori Van Hiele dan Taksonomi SOLO (Structure of the Observed Learning Outcome) lalu membentuk satu kerangka konsepsual pembelajaran dikenali sebagai Visualisasi Tiga Dimensi Multimedia (V30M) yang berasaskan kepada Model Pemprosesan Maklumat (Gagne, Briggs & Wager, 1992) dan Teori Kognitif Pembelajaran Multimedia (Mayer, 2001).