Pendekatan Tiga Dimensi Multimedia Bagi Meningkat Kemahiran Visualisasi Spatial Dl Kalangan Pelajar Kognitif Rendah Dalam Tajuk Pelan Dan Dongakan
Kajian ini bertujuan mengkaji kesan animasi 3D berbeza tahap realistik dalam koswer multimedia terhadap pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran Matematik bagi tajuk Pelan dan Dongakan. Dua mod persembahan koswer multimedia interaktif Pelan dan Dongakan telah direka bentuk serta dibangunkan se...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2008
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/48799/1/Tiga%20Dimensi%20Multimedia%20Bagi%20Meningkatkan%20Kemahiran%20Visualisasi%20cut.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kajian ini bertujuan mengkaji kesan animasi 3D berbeza
tahap realistik dalam koswer multimedia terhadap pengajaran dan
pembelajaran mata pelajaran Matematik bagi tajuk Pelan dan Dongakan.
Dua mod persembahan koswer multimedia interaktif Pelan dan Dongakan
telah direka bentuk serta dibangunkan secara sistematik berasaskan Model
Reka Bentuk dan Pembangunan Pembelajaran Alessi & Trollip (2001) dan
Adegan Pengajaran Gagne (1 985) yang dinamakan sebagai Tiga Dimensi
Multimedia (30M) dan Tiga Dimensi Statik (30S). Simulasi mod
persembahan koswer 30M yang dibangunkan oleh pengkaji berasaskan
intervensi Teori Van Hiele dan Taksonomi SOLO (Structure of the Observed
Learning Outcome) lalu membentuk satu kerangka konsepsual
pembelajaran dikenali sebagai Visualisasi Tiga Dimensi Multimedia (V30M)
yang berasaskan kepada Model Pemprosesan Maklumat (Gagne, Briggs &
Wager, 1992) dan Teori Kognitif Pembelajaran Multimedia (Mayer, 2001). |
---|