The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance

Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedan...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Seyyedi, Keivan
格式: Thesis
語言:English
出版: 2014
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
id my-usm-ep.50834
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.508342021-12-07T02:10:25Z The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance 2014-07 Seyyedi, Keivan L7-991 Education (General) Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedang mengikuti pengajian di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Semua peserta memperolehi band empat dalam peperiksaan MUET (Malaysian University English Test). Peserta kajian dipilih secara rawak dan dibahagikan kepada dua kumpulan yang mempunyai bilangan peserta yang sama jumlahnya, iaitu kumpulan yang melaksanakan masa perancangan pratugasan dan kumpulan yang tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan Setiap kumpulan diminta bercerita dua jenis cerita yang berbeza, iaitu secara berstruktur dan tidak berstruktur di dalam dua keadaan iaitu melaksanakan masa perancangan pratugasan dan tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan. 2014-07 Thesis http://eprints.usm.my/50834/ http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Seyyedi, Keivan
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
description Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedang mengikuti pengajian di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Semua peserta memperolehi band empat dalam peperiksaan MUET (Malaysian University English Test). Peserta kajian dipilih secara rawak dan dibahagikan kepada dua kumpulan yang mempunyai bilangan peserta yang sama jumlahnya, iaitu kumpulan yang melaksanakan masa perancangan pratugasan dan kumpulan yang tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan Setiap kumpulan diminta bercerita dua jenis cerita yang berbeza, iaitu secara berstruktur dan tidak berstruktur di dalam dua keadaan iaitu melaksanakan masa perancangan pratugasan dan tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Seyyedi, Keivan
author_facet Seyyedi, Keivan
author_sort Seyyedi, Keivan
title The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
title_short The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
title_full The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
title_fullStr The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
title_full_unstemmed The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
title_sort effects of pre-task planning time and task structure on second language learner’s writing performance
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2014
url http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf
_version_ 1747822047156764672