The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance
Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedan...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2014
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
id |
my-usm-ep.50834 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.508342021-12-07T02:10:25Z The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance 2014-07 Seyyedi, Keivan L7-991 Education (General) Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedang mengikuti pengajian di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Semua peserta memperolehi band empat dalam peperiksaan MUET (Malaysian University English Test). Peserta kajian dipilih secara rawak dan dibahagikan kepada dua kumpulan yang mempunyai bilangan peserta yang sama jumlahnya, iaitu kumpulan yang melaksanakan masa perancangan pratugasan dan kumpulan yang tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan Setiap kumpulan diminta bercerita dua jenis cerita yang berbeza, iaitu secara berstruktur dan tidak berstruktur di dalam dua keadaan iaitu melaksanakan masa perancangan pratugasan dan tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan. 2014-07 Thesis http://eprints.usm.my/50834/ http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Seyyedi, Keivan The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
description |
Tumpuan utama kajian ini adalah untuk mengkaji bagaimana masa perancangan pratugasan mempengaruhi prestasi penulisan pelajar bahasa kedua (L2) apabila melaksanakan tugasan berstruktur berbanding tugasan tidak berstruktur. Peserta kajian ini terdiri daripada 50 orang pelajar ijazah pertama yang sedang mengikuti pengajian di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Semua peserta memperolehi band empat dalam peperiksaan MUET (Malaysian University English Test). Peserta kajian dipilih secara rawak dan dibahagikan kepada dua kumpulan yang mempunyai bilangan peserta yang sama jumlahnya, iaitu kumpulan yang melaksanakan masa perancangan pratugasan dan kumpulan yang tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan Setiap kumpulan diminta bercerita dua jenis cerita yang berbeza, iaitu secara berstruktur dan tidak berstruktur di dalam dua keadaan iaitu melaksanakan masa perancangan pratugasan dan tidak melaksanakan masa perancangan pratugasan. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Seyyedi, Keivan |
author_facet |
Seyyedi, Keivan |
author_sort |
Seyyedi, Keivan |
title |
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
title_short |
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
title_full |
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
title_fullStr |
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
title_full_unstemmed |
The Effects Of Pre-Task Planning Time And Task Structure On Second Language Learner’s Writing Performance |
title_sort |
effects of pre-task planning time and task structure on second language learner’s writing performance |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2014 |
url |
http://eprints.usm.my/50834/1/Thesis_24.pdf |
_version_ |
1747822047156764672 |