Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar
Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pembelajaran STEM dan mengkajikesan penggunaan Modul Pembelajaran STEM Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan ke atas Sikap Pelajar terhadap STEM dan Pencapaian Pelajar bagi Topik Keelektrikan dan Kemagnetan dalam kalangan pelajar Tingkatan Enam. Dalam k...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2020
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/52332/1/Pages%20from%20MOHD%20SHUKRI%20BIN%20MOHD%20ALI%20-%20TESIS.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pembelajaran STEM dan mengkajikesan penggunaan Modul Pembelajaran STEM Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan ke atas Sikap Pelajar terhadap STEM dan Pencapaian Pelajar bagi Topik Keelektrikan dan Kemagnetan dalam kalangan pelajar Tingkatan Enam. Dalam kajian ini, modul PSB-CRBK dibina secara sistematik menggunakan model ASSURE. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada terdapat perbezaan antara konstruk-konstruk sikap terhadap STEM, iaitu konstruk sikap terhadap sains, konstruk sikap terhadapmatematik serta konstruk sikap terhadap kejuruteraan dan teknologi. |
---|