Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar
Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pembelajaran STEM dan mengkajikesan penggunaan Modul Pembelajaran STEM Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan ke atas Sikap Pelajar terhadap STEM dan Pencapaian Pelajar bagi Topik Keelektrikan dan Kemagnetan dalam kalangan pelajar Tingkatan Enam. Dalam k...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2020
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/52332/1/Pages%20from%20MOHD%20SHUKRI%20BIN%20MOHD%20ALI%20-%20TESIS.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
id |
my-usm-ep.52332 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.523322022-04-15T01:06:13Z Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar 2020-11 Mohd Ali, Mohd Shukri L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pembelajaran STEM dan mengkajikesan penggunaan Modul Pembelajaran STEM Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan ke atas Sikap Pelajar terhadap STEM dan Pencapaian Pelajar bagi Topik Keelektrikan dan Kemagnetan dalam kalangan pelajar Tingkatan Enam. Dalam kajian ini, modul PSB-CRBK dibina secara sistematik menggunakan model ASSURE. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada terdapat perbezaan antara konstruk-konstruk sikap terhadap STEM, iaitu konstruk sikap terhadap sains, konstruk sikap terhadapmatematik serta konstruk sikap terhadap kejuruteraan dan teknologi. 2020-11 Thesis http://eprints.usm.my/52332/ http://eprints.usm.my/52332/1/Pages%20from%20MOHD%20SHUKRI%20BIN%20MOHD%20ALI%20-%20TESIS.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Mohd Ali, Mohd Shukri Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
description |
Kajian ini bertujuan untuk membina Modul Pembelajaran STEM dan mengkajikesan penggunaan Modul Pembelajaran STEM Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan ke atas Sikap Pelajar terhadap STEM dan Pencapaian Pelajar bagi Topik Keelektrikan dan Kemagnetan dalam kalangan pelajar Tingkatan Enam. Dalam kajian ini, modul PSB-CRBK dibina secara sistematik menggunakan model ASSURE. Kajian ini juga turut mengkaji sama ada terdapat perbezaan antara konstruk-konstruk sikap terhadap STEM, iaitu konstruk sikap terhadap sains, konstruk sikap terhadapmatematik serta konstruk sikap terhadap kejuruteraan dan teknologi. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Mohd Ali, Mohd Shukri |
author_facet |
Mohd Ali, Mohd Shukri |
author_sort |
Mohd Ali, Mohd Shukri |
title |
Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
title_short |
Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
title_full |
Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
title_fullStr |
Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
title_full_unstemmed |
Pembinaan Modul Pembelajaran Stem Berasaskan Cabaran Reka Bentuk Kejuruteraan Dan Kesannya Kepada Sikap Dan Pencapaian Pelajar |
title_sort |
pembinaan modul pembelajaran stem berasaskan cabaran reka bentuk kejuruteraan dan kesannya kepada sikap dan pencapaian pelajar |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2020 |
url |
http://eprints.usm.my/52332/1/Pages%20from%20MOHD%20SHUKRI%20BIN%20MOHD%20ALI%20-%20TESIS.pdf |
_version_ |
1747822165221179392 |