Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains

Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kem...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Seah, Siok Peh
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi.