Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kem...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.55635 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.556352022-11-14T06:13:11Z Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains 2019-11 Seah, Siok Peh L7-991 Education (General) Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. 2019-11 Thesis http://eprints.usm.my/55635/ http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Seah, Siok Peh Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
description |
Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Seah, Siok Peh |
author_facet |
Seah, Siok Peh |
author_sort |
Seah, Siok Peh |
title |
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_short |
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_full |
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_fullStr |
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_full_unstemmed |
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_sort |
penggunaan kps pra dalam pengajaran dan pembelajaran kemahiran proses sains |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2019 |
url |
http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf |
_version_ |
1776101102231486464 |