Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.59137 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.591372023-08-16T02:20:23Z Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator 2022-03 Hamid, Aneesha L7-991 Education (General) Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada dapatan kajian tinjauan awal di salah sebuah Institut Pendidikan Guru yang menunjukkan bahawa pelajar Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berpotensi untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan kaunseling tidak berbuat demikian. 2022-03 Thesis http://eprints.usm.my/59137/ http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf application/pdf en public phd doctoral Perpustakaan Hamzah Sendut Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Hamid, Aneesha Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
description |
Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada dapatan kajian tinjauan awal di salah sebuah Institut Pendidikan Guru yang menunjukkan bahawa pelajar Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berpotensi untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan kaunseling tidak berbuat demikian. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Hamid, Aneesha |
author_facet |
Hamid, Aneesha |
author_sort |
Hamid, Aneesha |
title |
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
title_short |
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
title_full |
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
title_fullStr |
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
title_full_unstemmed |
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator |
title_sort |
pengaruh stigma awam dan kendiri terhadap sikap dalam perkhidmatan kaunseling di institut pendidikan guru malaysia: personaliti sebagai moderator |
granting_institution |
Perpustakaan Hamzah Sendut |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2022 |
url |
http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf |
_version_ |
1776101253885984768 |