Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator

Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hamid, Aneesha
Format: Thesis
Language:English
Published: 2022
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.59137
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.591372023-08-16T02:20:23Z Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator 2022-03 Hamid, Aneesha L7-991 Education (General) Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada dapatan kajian tinjauan awal di salah sebuah Institut Pendidikan Guru yang menunjukkan bahawa pelajar Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berpotensi untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan kaunseling tidak berbuat demikian. 2022-03 Thesis http://eprints.usm.my/59137/ http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf application/pdf en public phd doctoral Perpustakaan Hamzah Sendut Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Hamid, Aneesha
Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
description Kajian ini adalah untuk menentukan pengaruh trait personaliti sebagai moderator antara stigma awam dengan stigma kendiri dan antara stigma kendiri dengan sikap terhadap perkhidmatan kaunseling dalam kalangan pelajar di Institut Pendidikan Guru (IPG), Malaysia. Kajian ini dijalankan rentetan daripada dapatan kajian tinjauan awal di salah sebuah Institut Pendidikan Guru yang menunjukkan bahawa pelajar Institut Pendidikan Guru (IPG) yang berpotensi untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan kaunseling tidak berbuat demikian.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Hamid, Aneesha
author_facet Hamid, Aneesha
author_sort Hamid, Aneesha
title Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
title_short Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
title_full Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
title_fullStr Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
title_full_unstemmed Pengaruh Stigma Awam Dan Kendiri Terhadap Sikap Dalam Perkhidmatan Kaunseling Di Institut Pendidikan Guru Malaysia: Personaliti Sebagai Moderator
title_sort pengaruh stigma awam dan kendiri terhadap sikap dalam perkhidmatan kaunseling di institut pendidikan guru malaysia: personaliti sebagai moderator
granting_institution Perpustakaan Hamzah Sendut
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2022
url http://eprints.usm.my/59137/1/24%20Pages%20from%20ANEESHA%20BINTI%20HAMID%20-%20TESIS.pdf
_version_ 1776101253885984768