Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah

Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: A.Aziz, Zabedah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.59452
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.594522023-10-03T03:56:45Z Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah 2015-09 A.Aziz, Zabedah T1-995 Technology(General) Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integrasi (MMI) dan Multimedia Mad Pengecaman Suara (MMPS) yang merupakan rawatan kajian ini. Kajian kuasi-eksperimen dengan reka bentuk faktorial 3 x 2 dan ujian pra-pasca dijalankan kepada 140 murid daripada enam buah sekolah menengah di Pulau Pinang. Mad persembahan adalah pemboleh ubah bersandar sementara kefahaman dan bacaan adalah dua pemboleh ubah tidak bersandar. 2015-09 Thesis http://eprints.usm.my/59452/ http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf application/pdf en public phd doctoral Perpustakaan Hamzah Sendut Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic T1-995 Technology(General)
spellingShingle T1-995 Technology(General)
A.Aziz, Zabedah
Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
description Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integrasi (MMI) dan Multimedia Mad Pengecaman Suara (MMPS) yang merupakan rawatan kajian ini. Kajian kuasi-eksperimen dengan reka bentuk faktorial 3 x 2 dan ujian pra-pasca dijalankan kepada 140 murid daripada enam buah sekolah menengah di Pulau Pinang. Mad persembahan adalah pemboleh ubah bersandar sementara kefahaman dan bacaan adalah dua pemboleh ubah tidak bersandar.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author A.Aziz, Zabedah
author_facet A.Aziz, Zabedah
author_sort A.Aziz, Zabedah
title Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_short Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_full Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_fullStr Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_full_unstemmed Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_sort reka bentuk, pembangunan dan penilaian koswer multimedia pembelajaran tajwid terhadap kefahaman dan kemahiran bacaan al-quran murid sekolah menengah
granting_institution Perpustakaan Hamzah Sendut
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2015
url http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf
_version_ 1783729559313580032