Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah
Kajian ini dijalankan untuk membangunkan modul kaunseling Islam, iaitu Islamic Solution Focused Brief Therapy (selepas ini dikenali sebagai i-SFBT) yang berdasarkan pemikiran Abdullah Nasih Ulwan bagi menangani tingkah laku agresif dalam kalangan murid sekolah. Kajian bagi pembangunan modul ini meng...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/60454/1/Pages%20from%20NORANIZA%20BINTI%20MOHD%20NOR%20-%20TESIS.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.60454 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.604542024-04-29T02:34:20Z Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah 2023-03 Mohd Nor, Noraniza L7-991 Education (General) Kajian ini dijalankan untuk membangunkan modul kaunseling Islam, iaitu Islamic Solution Focused Brief Therapy (selepas ini dikenali sebagai i-SFBT) yang berdasarkan pemikiran Abdullah Nasih Ulwan bagi menangani tingkah laku agresif dalam kalangan murid sekolah. Kajian bagi pembangunan modul ini menggunakan pendekatan Penyelidikan Reka Bentuk dan Pembangunan (DDR) yang melibatkan tiga fasa, iaitu analisis keperluan, pembangunan reka bentuk serta penilaian kebolehgunaan. 2023-03 Thesis http://eprints.usm.my/60454/ http://eprints.usm.my/60454/1/Pages%20from%20NORANIZA%20BINTI%20MOHD%20NOR%20-%20TESIS.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Education Studies) |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Mohd Nor, Noraniza Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
description |
Kajian ini dijalankan untuk membangunkan modul kaunseling Islam, iaitu Islamic Solution Focused Brief Therapy (selepas ini dikenali sebagai i-SFBT) yang berdasarkan pemikiran Abdullah Nasih Ulwan bagi menangani tingkah laku agresif dalam kalangan murid sekolah. Kajian bagi pembangunan modul ini menggunakan pendekatan Penyelidikan Reka Bentuk dan Pembangunan (DDR) yang melibatkan tiga fasa, iaitu analisis keperluan, pembangunan reka bentuk serta penilaian kebolehgunaan. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Mohd Nor, Noraniza |
author_facet |
Mohd Nor, Noraniza |
author_sort |
Mohd Nor, Noraniza |
title |
Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
title_short |
Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
title_full |
Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
title_fullStr |
Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
title_full_unstemmed |
Pembangunan Modul I-Sfbt Berasaskan Ribat Al-Imaniyyah Dalam Menangani Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah |
title_sort |
pembangunan modul i-sfbt berasaskan ribat al-imaniyyah dalam menangani tingkah laku agresif murid sekolah |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Education Studies) |
publishDate |
2023 |
url |
http://eprints.usm.my/60454/1/Pages%20from%20NORANIZA%20BINTI%20MOHD%20NOR%20-%20TESIS.pdf |
_version_ |
1804888940389335040 |