Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.6299 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.62992013-07-13T03:24:47Z Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. 2004-04 Maidinsah, Hamidah BF309-499 Consciousness, Cognition, Perception, Intuition Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students. 2004-04 Thesis http://eprints.usm.my/6299/ http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Sains Matematik |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
BF309-499 Consciousness Cognition Perception Intuition |
spellingShingle |
BF309-499 Consciousness Cognition Perception Intuition Maidinsah, Hamidah Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
description |
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer.
The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Maidinsah, Hamidah |
author_facet |
Maidinsah, Hamidah |
author_sort |
Maidinsah, Hamidah |
title |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_short |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_full |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_fullStr |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_full_unstemmed |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_sort |
kesan kaedah pengajaran metakognisi-inkuiri terhadap prestasi dalam matematik dan penaakulan saintifik di kalangan pelajar diploma [bf318. h216 2004 f rb] [microfiche 7575]. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Sains Matematik |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf |
_version_ |
1747819672791678976 |