Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].

Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abdul Halim, Ahmad Hanizar
Format: Thesis
Language:English
Published: 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.8154
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.81542013-07-13T03:50:02Z Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. 2007-10 Abdul Halim, Ahmad Hanizar LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yang berdasarkan teori-teori pendidikan seperti Teori Tingkah Laku, Teori Kognitif dan Teori Sosial. The main purpose of this study was to investigate the effects of computer-based learning environment in delivering selected Physics topics using the SSMS software currently being in use in 88 smart schools in Malaysia. The development of the software has undergone several micro and macro instructional design phases which observed the application of several educational theories, namely Behavioral Theory,Cognitive Theory, and Social Theory. 2007-10 Thesis http://eprints.usm.my/8154/ http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
Abdul Halim, Ahmad Hanizar
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
description Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yang berdasarkan teori-teori pendidikan seperti Teori Tingkah Laku, Teori Kognitif dan Teori Sosial. The main purpose of this study was to investigate the effects of computer-based learning environment in delivering selected Physics topics using the SSMS software currently being in use in 88 smart schools in Malaysia. The development of the software has undergone several micro and macro instructional design phases which observed the application of several educational theories, namely Behavioral Theory,Cognitive Theory, and Social Theory.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Abdul Halim, Ahmad Hanizar
author_facet Abdul Halim, Ahmad Hanizar
author_sort Abdul Halim, Ahmad Hanizar
title Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
title_short Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
title_full Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
title_fullStr Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
title_full_unstemmed Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
title_sort kesan pembelajaran menggunakan perisian ssms sekolah bestari berbanding pengajaran dan pembelajaran secara tradisional dalam fizik. [lb1648. a286 2007 f rb].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh
publishDate 2007
url http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf
_version_ 1747819698857181184