Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper meas...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English |
出版: |
2008
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat.
Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability.
|
---|