Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.

Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper meas...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Musa, Rosmawati
格式: Thesis
語言:English
出版: 2008
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability.