Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.

Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper meas...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Musa, Rosmawati
格式: Thesis
语言:English
出版: 2008
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id my-usm-ep.8970
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.89702013-07-13T04:02:06Z Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch. 2008-01 Musa, Rosmawati L7-991 Education (General) Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability. 2008-01 Thesis http://eprints.usm.my/8970/ http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian lmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Musa, Rosmawati
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
description Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Musa, Rosmawati
author_facet Musa, Rosmawati
author_sort Musa, Rosmawati
title Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_short Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_full Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_fullStr Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_full_unstemmed Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_sort pengesahan dan penggunaan ujian matematik tahun empat sekolah rendah : analisis rasch.
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian lmu Pendidikan
publishDate 2008
url http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf
_version_ 1747819736227381248