Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988) di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik. The purpose of this study is to identify the posi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Daud, Yaakob
Format: Thesis
Language:English
Published: 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.9007
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.90072013-07-13T04:02:40Z Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik. 2007-08 Daud, Yaakob L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988) di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik. The purpose of this study is to identify the positive school culture base on human relationships, open system, rational goal, and internal process (Quinn, 1988) of primary schools in Sekolah Kebangsaan and Sekolah Jenis Kebangsaan Cina in Kedah. 2007-08 Thesis http://eprints.usm.my/9007/ http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian lmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Daud, Yaakob
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
description Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988) di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik. The purpose of this study is to identify the positive school culture base on human relationships, open system, rational goal, and internal process (Quinn, 1988) of primary schools in Sekolah Kebangsaan and Sekolah Jenis Kebangsaan Cina in Kedah.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Daud, Yaakob
author_facet Daud, Yaakob
author_sort Daud, Yaakob
title Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
title_short Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
title_full Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
title_fullStr Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
title_full_unstemmed Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
title_sort budaya sekolah rendah: hubungannya dengan kepemimpinan, komitmen organisasi dan pencapaian akademik.
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian lmu Pendidikan
publishDate 2007
url http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf
_version_ 1747819740105015296