Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988) di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik. The purpose of this study is to identify the posi...
محفوظ في:
المؤلف الرئيسي: | |
---|---|
التنسيق: | أطروحة |
اللغة: | English |
منشور في: |
2007
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf |
الوسوم: |
إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
|
id |
my-usm-ep.9007 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.90072013-07-13T04:02:40Z Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik. 2007-08 Daud, Yaakob L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988) di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik. The purpose of this study is to identify the positive school culture base on human relationships, open system, rational goal, and internal process (Quinn, 1988) of primary schools in Sekolah Kebangsaan and Sekolah Jenis Kebangsaan Cina in Kedah. 2007-08 Thesis http://eprints.usm.my/9007/ http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian lmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Daud, Yaakob Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik. |
description |
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti budaya sekolah positif iaitu hubungan kemanusiaan, sistem terbuka, matlamat rasional, dan proses dalaman (Quinn, 1988)
di Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina mengikut pencapaian akademik.
The purpose of this study is to identify the positive school culture base on human relationships, open system, rational goal, and internal process (Quinn, 1988) of primary
schools in Sekolah Kebangsaan and Sekolah Jenis Kebangsaan Cina in Kedah.
|
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Daud, Yaakob |
author_facet |
Daud, Yaakob |
author_sort |
Daud, Yaakob |
title |
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
|
title_short |
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
|
title_full |
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
|
title_fullStr |
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
|
title_full_unstemmed |
Budaya Sekolah Rendah: Hubungannya Dengan Kepemimpinan, Komitmen Organisasi Dan Pencapaian Akademik.
|
title_sort |
budaya sekolah rendah: hubungannya dengan kepemimpinan, komitmen organisasi dan pencapaian akademik. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian lmu Pendidikan |
publishDate |
2007 |
url |
http://eprints.usm.my/9007/1/BUDAYA_SEKOLAH_RENDAH.pdf |
_version_ |
1747819740105015296 |