Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].

Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar Tingkatan IV. This research aimed at identifying the effect o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohamed, Siti Zabidah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2006
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.9100
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.91002017-02-10T10:01:28Z Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. 2006-06 Mohamed, Siti Zabidah LB1555-1602 Elementary or public school education Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar Tingkatan IV. This research aimed at identifying the effect of the infusion of creative thinking skills approach (ICTSA) as compared to the effect of the traditional approach (TA) in the teaching of descriptive and imaginative essays among Form Four students. 2006-06 Thesis http://eprints.usm.my/9100/ http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1555-1602 Elementary or public school education
spellingShingle LB1555-1602 Elementary or public school education
Mohamed, Siti Zabidah
Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
description Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar Tingkatan IV. This research aimed at identifying the effect of the infusion of creative thinking skills approach (ICTSA) as compared to the effect of the traditional approach (TA) in the teaching of descriptive and imaginative essays among Form Four students.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Mohamed, Siti Zabidah
author_facet Mohamed, Siti Zabidah
author_sort Mohamed, Siti Zabidah
title Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
title_short Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
title_full Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
title_fullStr Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
title_full_unstemmed Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
title_sort kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar tingkatan iv [lb1591.5.m2 s623 2006 f rb].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2006
url http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf
_version_ 1747819753918955520