Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].

Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohmad Taib, Mohmad Noor
Format: Thesis
Language:English
Published: 2006
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.9733
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.97332017-02-10T10:01:28Z Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ]. 2006 Mohmad Taib, Mohmad Noor LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The main purpose of this study was to determine the effects of direct instruction on patriotic values in the teaching and learning of history to inculcate patriotism by using multi perspective sources (other than text book) and history text book as history teaching sources. 2006 Thesis http://eprints.usm.my/9733/ http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
Mohmad Taib, Mohmad Noor
Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
description Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The main purpose of this study was to determine the effects of direct instruction on patriotic values in the teaching and learning of history to inculcate patriotism by using multi perspective sources (other than text book) and history text book as history teaching sources.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Mohmad Taib, Mohmad Noor
author_facet Mohmad Taib, Mohmad Noor
author_sort Mohmad Taib, Mohmad Noor
title Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_short Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_full Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_fullStr Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_full_unstemmed Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_sort kesan pengajaran terus nilai dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi penerapan patriotisme [lb1642.m2 t129 2006 f rb ].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2006
url http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf
_version_ 1747819812057251840