Kesan Kaedah Inkuiri Koperatif Berbantukan Multimedia Ke Atas Prestasi Kemahiran Proses Sains Bersepadu, Pemikiran Saintifik Dan Sikap Dalam Sains Dalam Kalangan Pelajar-Pelajar Sekolah Kebangsaan [LB1647. F146 2008 f rb].

Aspek penaakulan saintifik dalam bentuk kemahiran proses sains asas dan bersepadu serta pemikiran saintifik telah diperkenalkan di sekolah-sekolah kebangsaan mulai tahun 1997 tetapi prestasi pelajar dalam komponen-komponen kemahiran proses sains bersepadu dan kemahiran berfikir saintifik masih bera...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Che Amat, Mohamad Fadzil
Format: Thesis
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9962/1/KESAN_KAEDAH_INKUIRI_KOPERATIF_BERBANTUKAN_MULTIMEDIA.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Aspek penaakulan saintifik dalam bentuk kemahiran proses sains asas dan bersepadu serta pemikiran saintifik telah diperkenalkan di sekolah-sekolah kebangsaan mulai tahun 1997 tetapi prestasi pelajar dalam komponen-komponen kemahiran proses sains bersepadu dan kemahiran berfikir saintifik masih berada pada tahap yang rendah. Aspects of reasoning in science in the form of basic and integrated process skills and scientific thinking were introduced into the primary school science syllabus in 1997 but studies continue to show that student performance in these skills is still low.