Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.9964 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.99642013-07-13T04:17:28Z Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. 2008-04 Baharom, Sadiah LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division. 2008-04 Thesis http://eprints.usm.my/9964/ http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Teknologi Pengajaran dan Multimedia |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
LB1603-1696.6 Secondary Education High schools |
spellingShingle |
LB1603-1696.6 Secondary Education High schools Baharom, Sadiah Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. |
description |
Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel.
This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division.
|
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Baharom, Sadiah |
author_facet |
Baharom, Sadiah |
author_sort |
Baharom, Sadiah |
title |
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_short |
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_full |
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_fullStr |
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_full_unstemmed |
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_sort |
kesan paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap konsepsi pelajar tentang pembahagian sel
[lb1647. s111 2008 f rb]. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Teknologi Pengajaran dan Multimedia |
publishDate |
2008 |
url |
http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf |
_version_ |
1747819827935838208 |