Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].

Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Baharom, Sadiah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.9964
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.99642013-07-13T04:17:28Z Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. 2008-04 Baharom, Sadiah LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division. 2008-04 Thesis http://eprints.usm.my/9964/ http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Teknologi Pengajaran dan Multimedia
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
Baharom, Sadiah
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
description Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Baharom, Sadiah
author_facet Baharom, Sadiah
author_sort Baharom, Sadiah
title Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_short Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_full Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_fullStr Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_full_unstemmed Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_sort kesan paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap konsepsi pelajar tentang pembahagian sel [lb1647. s111 2008 f rb].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Teknologi Pengajaran dan Multimedia
publishDate 2008
url http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf
_version_ 1747819827935838208