Kesan penggunaan prosedur pembelajaran kawalan kendiri (self-regulated learning) terhadap pencapaian akademik, kemahiran meta kognitif dan motivasi pelajar politeknik : kajian kes
Pembelajaran Kawalan Kendiri (PKK) merupakan satu strategi pembelajaran efektif yang membantu pelajar untuk kompeten dan mempunyai autonomi dalam diri. Namun, prosedur yang betul bagi mengaplikasikan PKK masih memerlukan penambahbaikan disebabkan oleh pelajar cepat bosan belajar subjek teori. Pelaja...
Saved in:
Main Author: | Sahdan, Shafizza |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/124/1/24p%20SHAFIZZA%20SAHDAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/124/2/SHAFIZZA%20SAHDAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/124/3/SHAFIZZA%20SAHDAN%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pengaruh pengawalan kendiri dan motivasi terhadap pencapaian akademik
by: Tan, Cho Chiew
Published: (2013) -
Persekitaran pembelajaran, motivasi, pengaturan pembelajaran kendiri dan pencapaian dalam kalangan pelajar berbakat akademik /
by: Jamaliah Ijak -
Hubungan antara sikap, konsep kendiri, motivasi dan lokus kawalan dengan pencapaian akademik pelajar tingkatan tiga kelas aliran Agama di sekolah menengah daerah Kulaijaya
by: Jusoh, Naswa
Published: (2011) -
Hubungan antara stres, motivasi, konsep kendiri dengan pencapaian akademik dalam kalangan pelajar kolej matrikulasi
by: Norhisham Abdul Razak
Published: (2019) -
Pengaruh motivasi terhadap pencapaian akademik pelajar
by: Ahmad Tajuddin, Ruzaini
Published: (2009)