Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran
Kajian ini bertujuan bagi mengenal pasti kebolehgunaan peralatan ujikaji serbaguna sebagai salah satu alat bantu pembelajaran. Peralatan ujikaji serbaguna ini telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik bermula dari proses tinjauan ke atas tempat kajian, tinjauan ke atas keperluan sedi...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2329/1/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2329/2/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2329/3/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20fulltext.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.2329 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.23292021-10-31T06:25:10Z Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran 2004-02 Mohd Khathri, Akasyah TA213-215 Engineering machinery, tools, and implements Kajian ini bertujuan bagi mengenal pasti kebolehgunaan peralatan ujikaji serbaguna sebagai salah satu alat bantu pembelajaran. Peralatan ujikaji serbaguna ini telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik bermula dari proses tinjauan ke atas tempat kajian, tinjauan ke atas keperluan sedia ada, pelajar-pelajar seterusnya kepada tenaga pengajar. Kajian ini dilakukan di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) dengan menggunakan 40 orang pelajar kejuruteraan mekanikal sebagai sampel kajian.. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik dianalisis dalam bentuk skor min dan sisihan piawai menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS Versi 11.0) bagi menentukan tahap kebolehgunaan peralatan ujikaji dan aspek mesra pengguna. Dapatan kajian menunjukkan skor min bagi kebolehgunaan dalam pengajaran dan pembelajaran ialah 3.81, persembahan rekabentuk peralatan ialah 3.87 dan keselesaan interaksi pengguna 3.73 adalah tinggi. Oleh itu, hasil kajian mendapati peralatan ujikaji serbaguna ini memenuhi kriteria-kriteria di atas. 2004-02 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/2329/ http://eprints.uthm.edu.my/2329/1/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%2024p.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/2329/2/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20declaration.pdf text en validuser http://eprints.uthm.edu.my/2329/3/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20fulltext.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Faculty of Technical and Vocational Education |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
TA213-215 Engineering machinery tools and implements |
spellingShingle |
TA213-215 Engineering machinery tools and implements Mohd Khathri, Akasyah Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
description |
Kajian ini bertujuan bagi mengenal pasti kebolehgunaan peralatan ujikaji serbaguna sebagai salah satu alat bantu pembelajaran. Peralatan ujikaji serbaguna ini telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik bermula dari proses tinjauan ke atas tempat kajian, tinjauan ke atas keperluan sedia ada, pelajar-pelajar seterusnya kepada tenaga pengajar. Kajian ini dilakukan di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) dengan menggunakan 40 orang pelajar kejuruteraan mekanikal sebagai sampel kajian.. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik dianalisis dalam bentuk skor min dan sisihan piawai menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS Versi 11.0) bagi menentukan tahap kebolehgunaan peralatan ujikaji dan aspek mesra pengguna. Dapatan kajian menunjukkan skor min bagi kebolehgunaan dalam pengajaran dan pembelajaran ialah 3.81, persembahan rekabentuk peralatan ialah 3.87 dan keselesaan interaksi pengguna 3.73 adalah tinggi. Oleh itu, hasil kajian mendapati peralatan ujikaji serbaguna ini memenuhi kriteria-kriteria di atas. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Mohd Khathri, Akasyah |
author_facet |
Mohd Khathri, Akasyah |
author_sort |
Mohd Khathri, Akasyah |
title |
Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
title_short |
Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
title_full |
Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
title_fullStr |
Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
title_full_unstemmed |
Merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
title_sort |
merekabentuk dan menilai peralatan serbaguna untuk ujikaji keseimbangan daya, roda tenaga dan peluncuran |
granting_institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
granting_department |
Faculty of Technical and Vocational Education |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/2329/1/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2329/2/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2329/3/AKASYAH%20BIN%20MOHD%20KHATHRI%20-%20fulltext.pdf |
_version_ |
1747830939734507520 |