Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.

Kajian ini dijalankan untuk mengkaji hubungan korelasi antara latar belakang Matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat dengan pemahaman pelajar terhadap bab tersebut. Responden adalah seramai 30 orang iaitu terdiri daripada pelajar tingkatan lima kursus Katering, Sekolah Menengah Teknik (ERT)...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Awadz @ Hussin, Hafidah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2368/1/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2368/2/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2368/3/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.2368
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.23682021-10-31T07:35:27Z Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes. 2003-03 Awadz @ Hussin, Hafidah LB1050.9-1091 Educational psychology Kajian ini dijalankan untuk mengkaji hubungan korelasi antara latar belakang Matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat dengan pemahaman pelajar terhadap bab tersebut. Responden adalah seramai 30 orang iaitu terdiri daripada pelajar tingkatan lima kursus Katering, Sekolah Menengah Teknik (ERT) Rembau, Negeri Sembilan. Instrumen kajian adalah soal selidik dan semua data dianalisis menggunakan program SPSS versi 10.0 untuk mendapatkan nilai min dan nilai korelasi bagi memenuhi objektif yang telah ditetapkan. Hasil kajian ini menunjukkan bahawa hubungan korelasi antara gaya pembelajaran pelajar terhadap pemahaman pelajar adalah kuat. Manakala hubungan korelasi antara latar belakang Matematik, motivasi dan minat terhadap pemahaman pelajar adalah sederhana. Nilai tahap min bagi masalah pemahaman pelajar, latar belakang Matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat terhadap bab Pengawalan Kos Makanan adalah sederhana. Kajian ini mencadangkan penghasilan satu Modul Pembelajaran Kendiri bagi bab Pengawalan Kos Makanan untuk membantu pelajar kursus Katering dalam proses pembelajaran mereka. 2003-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/2368/ http://eprints.uthm.edu.my/2368/1/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%2024p.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/2368/2/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20declaration.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/2368/3/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20fulltext.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Faculty of Technical and Vocational Education
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB1050.9-1091 Educational psychology
spellingShingle LB1050.9-1091 Educational psychology
Awadz @ Hussin, Hafidah
Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
description Kajian ini dijalankan untuk mengkaji hubungan korelasi antara latar belakang Matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat dengan pemahaman pelajar terhadap bab tersebut. Responden adalah seramai 30 orang iaitu terdiri daripada pelajar tingkatan lima kursus Katering, Sekolah Menengah Teknik (ERT) Rembau, Negeri Sembilan. Instrumen kajian adalah soal selidik dan semua data dianalisis menggunakan program SPSS versi 10.0 untuk mendapatkan nilai min dan nilai korelasi bagi memenuhi objektif yang telah ditetapkan. Hasil kajian ini menunjukkan bahawa hubungan korelasi antara gaya pembelajaran pelajar terhadap pemahaman pelajar adalah kuat. Manakala hubungan korelasi antara latar belakang Matematik, motivasi dan minat terhadap pemahaman pelajar adalah sederhana. Nilai tahap min bagi masalah pemahaman pelajar, latar belakang Matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat terhadap bab Pengawalan Kos Makanan adalah sederhana. Kajian ini mencadangkan penghasilan satu Modul Pembelajaran Kendiri bagi bab Pengawalan Kos Makanan untuk membantu pelajar kursus Katering dalam proses pembelajaran mereka.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Awadz @ Hussin, Hafidah
author_facet Awadz @ Hussin, Hafidah
author_sort Awadz @ Hussin, Hafidah
title Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
title_short Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
title_full Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
title_fullStr Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
title_full_unstemmed Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
title_sort mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di sekolah menengah teknik (ert) rembau: satu kajian kes.
granting_institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
granting_department Faculty of Technical and Vocational Education
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/2368/1/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2368/2/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2368/3/HAFIDAH%20BINTI%20AWADZ%20%40%20HUSSIN%20-%20fulltext.pdf
_version_ 1747830945845608448