Tinjauan terhadap gaya pembelajaran di kalangan pelajar-pelajar semester dua diploma pemasaran di Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah

Kajian ini bertujuan untuk meninjau gaya pembelajaran yang paling digemari di kalangan pelajar-pelajar semester dua Diploma Pemasaran Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah. Objektif kaji selidik ini adalah untuk mengenalpasti gaya pembelajaran yang paling digemari oleh pelajar bagi membol...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Muhammad, Suzana
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2434/1/SUZANA%20MUHAMMAD%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2434/2/SUZANA%20MUHAMMAD%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2434/3/SUZANA%20MUHAMMAD%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk meninjau gaya pembelajaran yang paling digemari di kalangan pelajar-pelajar semester dua Diploma Pemasaran Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah. Objektif kaji selidik ini adalah untuk mengenalpasti gaya pembelajaran yang paling digemari oleh pelajar bagi membolehkan ianya diaplikasikan dalam proses pengajaran dan pembelajaran berdasarkan empat gaya pembelajaran yang diperkenalkan oleh Honey dan Munford iaitu Aktivis, Teoris, Reflektor dan Pragmatis. Seramai 36 orang responden dipilih untuk terlibat dalam kajian ini. Kajian ini berbentuk deskriptif dan kaedah kajian yang digunakan ialah borang soal selidik, untuk memperolehi data berkenaan. Data dianalisis menggunakan perisian SPSS Versi 10.0 untuk mendapatkan nilai skor min, sisihan piawai dan peratus. Hasil kajian menunjukkan bahawa pelajar menyedari tentang gaya pembelajaran yang diamalkan dan dapatan kajian juga menunjukkan pelajar-pelajar lebih cenderung kepada gaya pembelajaran reflektor. Implikasi dapatan kajian diatas dibincangkan dalam bab V kajian ini.