Pembangunan CD ROM interaktif bagi tajuk ECG library interactive

Pembangunan perisian pengajaran dan pembelajaran berkomputer merupakan era baru dalam penyediaan bahan pengajaran bagi sesuatu matapelajaran. Kajian pembangunan perisian interaktif ini adalah untuk menilai dan menguji kebolehan serta keupayaan di dalam membangunkan sesebuah perisian multimedia inter...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Hj Rosdi, Hjh Mariana
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2004
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/2670/1/HJH%20MARIANA%20HJ%20ROSDI%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2670/2/HJH%20MARIANA%20HJ%20ROSDI%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2670/3/HJH%20MARIANA%20HJ%20ROSDI%20-%20fulltext.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Pembangunan perisian pengajaran dan pembelajaran berkomputer merupakan era baru dalam penyediaan bahan pengajaran bagi sesuatu matapelajaran. Kajian pembangunan perisian interaktif ini adalah untuk menilai dan menguji kebolehan serta keupayaan di dalam membangunkan sesebuah perisian multimedia interaktif bagi mata pelajaran Sistem Klinikal Gunaan khusus untuk pelajar Diploma Elektronik Perubatan sesi 2003/2004 di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam Selangor. Kajian ini meliputi aspek mesra pengguna, kesesuaian paparan maklumat, kesesuaian unsur motivasi dan peningkatan daya kognitif. Metadologi kajian ini berdasarkan soal selidik yang diedarkan kepada 34 orang pelajar yang sedang mengambil matapelajaran ini. Penganalisan data menggunakan SPSS versi 11.5 dan dapatan kajian dianalisis dengan skor min. Hasil dapatan kajian merujuk kepada analisis data yang didapati. Perisian interaktif ini dapat diterima oleh pelajar dari segi mesra pengguna, kesesuaian paparan maklumat, kesesuaian unsur motivasi dan peningkatan daya kognitif di dalam proses pengajaran dan pembelajaran mereka. Diharap CD interaktif ini boleh dijadikan sebagai satu alternatif baru dalam meningkatkan proses pengajaran dan pembelajaran serta mendedahkan pelajar terhadap penggunaan komputer dan teknologi maklumat.