Pembinaan modul pembelajaran elektronik matapelajaran fisiologi bagi pelajar kursus kejuruteraan elektrik (elektronik perubatan), KUITTHO
Kajian ini dijalankan bertujuan untuk melihat kesesuaian Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) bagi mata pelajaran Fisiologi di kalangan pelajar Kejuruteraan Elektrik (Elektronik Perubatan), KUiTTHO. MPE yang dihasilkan adalah dalam bentuk cakera padat (CD) interaktif. Instrumen kajian yang digunakan...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English English English |
出版: |
2003
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.uthm.edu.my/2709/1/MASHERNA%20MOHD%20MUSTAFA%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2709/2/MASHERNA%20MOHD%20MUSTAFA%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2709/3/MASHERNA%20MOHD%20MUSTAFA%20-%20fulltext.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini dijalankan bertujuan untuk melihat kesesuaian Modul Pembelajaran Elektronik (MPE) bagi mata pelajaran Fisiologi di kalangan pelajar Kejuruteraan Elektrik (Elektronik Perubatan), KUiTTHO. MPE yang dihasilkan adalah dalam bentuk cakera padat (CD) interaktif. Instrumen kajian yang digunakan adalah set soal selidik. Seramai 20 orang responden telah dipilih secara rawak untuk menjawab set soal selidik. Data yang diperolehi dianalisis menggunakan perisian Statistical Package for Social Science (SPSS) ver 10.0 untuk mendapatkan nilai skor min. Dapatan kajian menunjukkan responden memberi respon yang positif mengenai kefahaman isi, reka bentuk interaksi, motivasi, kesesuaian elemen-elemen multimedia dan keselesaan pengguna yang disediakan oleh MPE ini. Di bahagian akhir kajian ini, disertakan beberapa cadangan yang mungkin berguna untuk memperbaiki kelemahan modul ini. |
---|