Kajian kesesuaian cd rom interaktif yang dibina bagi menghasilkan bahan pengajaran teknik dan vokasional
Kemajuan dalam bidang sains dan teknologi masa kini telah banyak membawa perubahan dalam aktiviti manusia seharian terutamanya dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Selaras dengan itu kajian ini dijalankan untuk melihat kesesuaian CD ROM Interaktif yang dibina dalam membantu pelajar menghasilkan...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English English English |
出版: |
2002
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.uthm.edu.my/2787/1/SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2787/2/SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2787/3/SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN%20-%20fulltext.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kemajuan dalam bidang sains dan teknologi masa kini telah banyak membawa perubahan dalam aktiviti manusia seharian terutamanya dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Selaras dengan itu kajian ini dijalankan untuk melihat kesesuaian CD ROM Interaktif yang dibina dalam membantu pelajar menghasilkan bahan pengajaran Teknik dan Vokasional. Aspek kajian ini meliputi rekabentuk antara muka dan interaksi, kefahaman projek, motivasi dan keselesaan pengguna. Metodologi kajian adalah berdasarkan kepada soal selidik yang telah diedarkan kepada 30 orang Pelajar Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional Semester 01 sesi 2002/2003 KUiTTHO. Merujuk kepada analisis data, kajian mendapati CD ROM Interaktif yang dihasilkan oleh penyelidik adalah sesuai dan dapat membantu pelajar dalam menghasilkan bahan pengajaran Teknik dan Vokasional jika dirujuk dalam Jadual Lendell. |
---|