Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik

Kajian ini adaiah bertujuan untuk membangun dan menilai bahan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) berasaskan CD Interaktif bagi mata pelajaran Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji. Peniiaian yang dibuat ialah dari segi penerimaan peiajar terhadap produk yang dibangunkan, peniiaian isi k...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Omar, Darvina
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2802/1/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2802/2/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2802/3/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.2802
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.28022021-11-01T07:45:19Z Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik 2003-09 Omar, Darvina LB1050.9-1091 Educational psychology Kajian ini adaiah bertujuan untuk membangun dan menilai bahan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) berasaskan CD Interaktif bagi mata pelajaran Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji. Peniiaian yang dibuat ialah dari segi penerimaan peiajar terhadap produk yang dibangunkan, peniiaian isi kandungan dan juga melihat kepada aspek mesra pengguna. Responden kajian terdiri daripada 45 orang peiajar Semester 1, Diploma Pemasaran di Politeknik Sultan Abdul Hamid Mu'adzam Shah, Jitra Kedah. Pemilihan sampei adalah secara bertujuan (pH/pose/M/ .yanzp/fngJ. Instrumen yang digunakan ialah jenis soal selidik di mana peniiaian dilakukan berdasarkan kepada maklum balas responden terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan. Kesemua data yang dikumpulkan dianalisis 7MgHggM7MAaH AafMrfca/ PacAagay For ^ocM/J A r e a s ' ( S P ^ Per-sw/: 77.0 yang melibatkan skor min dan peratus (kekerapan). Dapatan kajian menunjukkan penerimaan peiajar terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 (skor min=3.14), isi kandungan (skor min = 3.48) dan antara muka mesra pengguna (skor min =3.19). Secara keseiuruhannya nilai skor min menunjukkan keputusan pada tahap tinggi. Daripada dapatan kajian yang diperoleh menunjukkan bahawa PBK CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji dapat diterima oleh peiajar, memadai dari segi isi kandungan dan juga dari aspek mesra pengguna. Oleh itu ia sesuai digunakan oleh peiajar-pelajar Diploma Pemasaran Semester 1 di peringkat politeknik. Cadangan- cadangan diberikan untuk menunjukkan bagaimana CD Interaktif Pemasaran 1 boleh dilaksanakan dengan lebih efektif dan efisien daiam usaha membantu memudahkan proses pembelajaran peiajar. 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/2802/ http://eprints.uthm.edu.my/2802/1/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20declaration.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/2802/2/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%2024p.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/2802/3/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20fulltext.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Faculty of Technical and Vocational Education
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB1050.9-1091 Educational psychology
spellingShingle LB1050.9-1091 Educational psychology
Omar, Darvina
Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
description Kajian ini adaiah bertujuan untuk membangun dan menilai bahan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) berasaskan CD Interaktif bagi mata pelajaran Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji. Peniiaian yang dibuat ialah dari segi penerimaan peiajar terhadap produk yang dibangunkan, peniiaian isi kandungan dan juga melihat kepada aspek mesra pengguna. Responden kajian terdiri daripada 45 orang peiajar Semester 1, Diploma Pemasaran di Politeknik Sultan Abdul Hamid Mu'adzam Shah, Jitra Kedah. Pemilihan sampei adalah secara bertujuan (pH/pose/M/ .yanzp/fngJ. Instrumen yang digunakan ialah jenis soal selidik di mana peniiaian dilakukan berdasarkan kepada maklum balas responden terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan. Kesemua data yang dikumpulkan dianalisis 7MgHggM7MAaH AafMrfca/ PacAagay For ^ocM/J A r e a s ' ( S P ^ Per-sw/: 77.0 yang melibatkan skor min dan peratus (kekerapan). Dapatan kajian menunjukkan penerimaan peiajar terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 (skor min=3.14), isi kandungan (skor min = 3.48) dan antara muka mesra pengguna (skor min =3.19). Secara keseiuruhannya nilai skor min menunjukkan keputusan pada tahap tinggi. Daripada dapatan kajian yang diperoleh menunjukkan bahawa PBK CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji dapat diterima oleh peiajar, memadai dari segi isi kandungan dan juga dari aspek mesra pengguna. Oleh itu ia sesuai digunakan oleh peiajar-pelajar Diploma Pemasaran Semester 1 di peringkat politeknik. Cadangan- cadangan diberikan untuk menunjukkan bagaimana CD Interaktif Pemasaran 1 boleh dilaksanakan dengan lebih efektif dan efisien daiam usaha membantu memudahkan proses pembelajaran peiajar.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Omar, Darvina
author_facet Omar, Darvina
author_sort Omar, Darvina
title Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
title_short Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
title_full Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
title_fullStr Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
title_full_unstemmed Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
title_sort pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (pbk) berasaskan cd interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik
granting_institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
granting_department Faculty of Technical and Vocational Education
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/2802/1/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2802/2/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2802/3/DARVINA%20BINTI%20OMAR%20-%20fulltext.pdf
_version_ 1747830989284966400