Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar

Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatk...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ya'akob, Hashamuddin
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2981/1/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2981/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2981/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.2981
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.29812021-11-02T01:15:14Z Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar 2003-09 Ya'akob, Hashamuddin HB615-715 Entrepreneurship. Risk and uncertainty. Property Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20. Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/2981/ http://eprints.uthm.edu.my/2981/1/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20declaration.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/2981/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%2024p.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/2981/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20fulltext.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Faculty of Technical and Vocational Education
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic HB615-715 Entrepreneurship
Risk and uncertainty
Property
spellingShingle HB615-715 Entrepreneurship
Risk and uncertainty
Property
Ya'akob, Hashamuddin
Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
description Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pendekatan laman web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar. Objektif kajian ialah untuk melihat sama ada laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dan dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 50 orang responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Akauntansi, Semester 6 yang mengambil kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar sesi 2003/2004. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian Microsoft Excel bagi data soal selidik bahagian A dan Statistical Package For Social Sciences (SPSS) bagi data soal selidik bahagian B. Hasil kajian menunjukkan pendekatan web dapat menarik minat pelajar dan memperolehi skor min sebanyak 3.20. Kajian juga menunjukkan bahawa laman web yang dihasilkan mempunyai ciri-ciri mesra pengguna dengan nilai skor min adalah 3.35 dan membantu meningkatkan kefahaman pelajar dengan nilai skor min adalah 3.21. Ini menunjukkan bahawa pendekatan web dapat menarik minat pelajar dengan wujudnya ciri-ciri mesra pengguna serta dapat membantu meningkatkan kefahaman pelajar.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Ya'akob, Hashamuddin
author_facet Ya'akob, Hashamuddin
author_sort Ya'akob, Hashamuddin
title Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_short Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_full Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_fullStr Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_full_unstemmed Pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus Pembangunan Keusahawanan di Politeknik Ungku Omar
title_sort pendekatan web dalam pengajaran dan pembelajaran bagi kursus pembangunan keusahawanan di politeknik ungku omar
granting_institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
granting_department Faculty of Technical and Vocational Education
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/2981/1/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2981/2/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2981/3/HASHAMUDDIN%20YA%27AKOB%20-%20fulltext.pdf
_version_ 1747831005181378560