Penghasilan modul pengajaran kendiri matapelajaran kartografi bagi kursus ukur tanah di Politeknik Ungku Omar
Kajian yang dijalankan bertujuan untuk menghasilkan Modul Pengajaran Kendiri bagi Topik Simbol matapelajaran Kartografi dan mengenalpasti maklumbalas pelajar tehadap Modul Pengajaran Kendiri yang dihasilkan. Ia meliputi empat bahagian utama iaitu Objektif Pembelajaran, Mesra Pengguna, Motivasi da...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2992/1/NAFISAH%20BINTI%20HARUN%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2992/2/NAFISAH%20BINTI%20HARUN%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2992/3/NAFISAH%20BINTI%20HARUN%20-%20fulltext.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian yang dijalankan bertujuan untuk menghasilkan Modul Pengajaran Kendiri
bagi Topik Simbol matapelajaran Kartografi dan mengenalpasti maklumbalas pelajar
tehadap Modul Pengajaran Kendiri yang dihasilkan. Ia meliputi empat bahagian utama
iaitu Objektif Pembelajaran, Mesra Pengguna, Motivasi dan Aktiviti-Aktiviti. Responden
yang dipilih terdiri daripada pelajar semester 3 Diploma Ukur Tanah di Politeknik Ungku
Omar, Ipoh Perak. Kajian yang dijalankan menggunakan kaedah tinjauan dan menjadikan
soal selidik sebagai instrumen utama. Seramai 40 sampel pelajar diambil untuk mewakili
pelajar semester 3 Diploma Ukur Tanah Politeknik Ungku Omar. Data-data kajian
diproses menggunakan perisian Statistical Package For Social Science versi 11.0. Kaedah
anahsis yang digunakan adalah kaedah analisis statistik deskriptif. Secara keseluruhannya
dapatan kajian menunjukkan penghasilan Modul Pengajaran Kendiri matapelajaran
Kartografi bagi Topik Simbol menarik minat pelajar-pelajar dan mendapat maklumbalas
yang positif dari pelajar-pelajar Diploma Ukur Tanah semester 3 di Politeknik Ungku
Omar. Ia ditunjukkan dari hasil analisis terhadap skor min dan sisihan piawai setiap
bahagian. Modul Pengajaran Kendiri ini diharap dapat dimurnikan dengan lebih baik
untuk kegunaan pelajar khususnya pelajar Diploma Ukur Tanah pada masa akan datang. |
---|