Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan

Kajian ini bertujuan menilai Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran yang dihasilkan oleh pengkaji. Kajian ini mengandungi empat objektif yang perlu dicapai. Objektif utama adalah mengenai pasti penerimaan pelajar terhadap modul ini. Responden adalah terdiri daripada 31 orang pelajar semester pe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Md. Azali, Siti Fatimah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/3008/1/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3008/2/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3008/3/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan menilai Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran yang dihasilkan oleh pengkaji. Kajian ini mengandungi empat objektif yang perlu dicapai. Objektif utama adalah mengenai pasti penerimaan pelajar terhadap modul ini. Responden adalah terdiri daripada 31 orang pelajar semester pertama dalam bidang Diploma Pemasaran di Politeknik Port Dickson. Objektif seterusnya adalah mengenai pasti kewujudan perbezaan pencapaian markah pelajar sebelum dan selepas menggunakan modul, mengenai pasti situasi sebenar penggunaan modul dan mengenai pasti maklum balas tenaga akademik terhadap kebolehgunaan modul ini untuk membantu pelajar. Kaedah kuantitatif dan kualitatif telah digunakan bagi melaksanakan empat objektif kajian yang telah ditentukan. Kaedah kuantitatif adalah analisis data daripada borang soal selidik dan item ujian dengan menggunakan program SPSS 10.0 for Windows. Tiga perkara yang dinilai oleh pelajar ialah isi kandungan modul, mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul. Kaedah kualitatif melibatkan analisis data daripada maklum balas tenaga akademik melalui senarai semak dan temu bual serta berdasarkan pengalaman pengkaji. Lima perkara yang dinilai oleh tenaga akademik ialah isi kandungan modul, bahasa, cara persembahan, soalan-soalan ujian dan penilaian keseluruhan modul. Hasil kajian melaporkan dapatan yang diperolehi berkenaan penerimaan terhadap Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran. Hasil dapatan keseluruhan menunjukkan penerimaan yang positif terhadap Modul Teori Kos Pengeluaran untuk digunakan oleh pelajar serta diaplikasikan dalam proses pengajaran dan pembelajaran.