Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan
Kajian ini bertujuan menilai Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran yang dihasilkan oleh pengkaji. Kajian ini mengandungi empat objektif yang perlu dicapai. Objektif utama adalah mengenai pasti penerimaan pelajar terhadap modul ini. Responden adalah terdiri daripada 31 orang pelajar semester pe...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/3008/1/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3008/2/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3008/3/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20fulltext.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.3008 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.30082021-11-02T01:35:29Z Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan 2002-09 Md. Azali, Siti Fatimah HB238-251 Competition. Production. Wealth Kajian ini bertujuan menilai Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran yang dihasilkan oleh pengkaji. Kajian ini mengandungi empat objektif yang perlu dicapai. Objektif utama adalah mengenai pasti penerimaan pelajar terhadap modul ini. Responden adalah terdiri daripada 31 orang pelajar semester pertama dalam bidang Diploma Pemasaran di Politeknik Port Dickson. Objektif seterusnya adalah mengenai pasti kewujudan perbezaan pencapaian markah pelajar sebelum dan selepas menggunakan modul, mengenai pasti situasi sebenar penggunaan modul dan mengenai pasti maklum balas tenaga akademik terhadap kebolehgunaan modul ini untuk membantu pelajar. Kaedah kuantitatif dan kualitatif telah digunakan bagi melaksanakan empat objektif kajian yang telah ditentukan. Kaedah kuantitatif adalah analisis data daripada borang soal selidik dan item ujian dengan menggunakan program SPSS 10.0 for Windows. Tiga perkara yang dinilai oleh pelajar ialah isi kandungan modul, mesra pengguna dan kebolehlaksanaan modul. Kaedah kualitatif melibatkan analisis data daripada maklum balas tenaga akademik melalui senarai semak dan temu bual serta berdasarkan pengalaman pengkaji. Lima perkara yang dinilai oleh tenaga akademik ialah isi kandungan modul, bahasa, cara persembahan, soalan-soalan ujian dan penilaian keseluruhan modul. Hasil kajian melaporkan dapatan yang diperolehi berkenaan penerimaan terhadap Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran. Hasil dapatan keseluruhan menunjukkan penerimaan yang positif terhadap Modul Teori Kos Pengeluaran untuk digunakan oleh pelajar serta diaplikasikan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. 2002-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/3008/ http://eprints.uthm.edu.my/3008/1/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20declaration.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/3008/2/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%2024p.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/3008/3/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20fulltext.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Faculty of Technical and Vocational Education |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
HB238-251 Competition Production Wealth |
spellingShingle |
HB238-251 Competition Production Wealth Md. Azali, Siti Fatimah Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
description |
Kajian ini bertujuan menilai Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran yang
dihasilkan oleh pengkaji. Kajian ini mengandungi empat objektif yang perlu dicapai.
Objektif utama adalah mengenai pasti penerimaan pelajar terhadap modul ini.
Responden adalah terdiri daripada 31 orang pelajar semester pertama dalam bidang
Diploma Pemasaran di Politeknik Port Dickson. Objektif seterusnya adalah mengenai
pasti kewujudan perbezaan pencapaian markah pelajar sebelum dan selepas
menggunakan modul, mengenai pasti situasi sebenar penggunaan modul dan mengenai
pasti maklum balas tenaga akademik terhadap kebolehgunaan modul ini untuk
membantu pelajar. Kaedah kuantitatif dan kualitatif telah digunakan bagi melaksanakan
empat objektif kajian yang telah ditentukan. Kaedah kuantitatif adalah analisis data
daripada borang soal selidik dan item ujian dengan menggunakan program SPSS 10.0
for Windows. Tiga perkara yang dinilai oleh pelajar ialah isi kandungan modul, mesra
pengguna dan kebolehlaksanaan modul. Kaedah kualitatif melibatkan analisis data
daripada maklum balas tenaga akademik melalui senarai semak dan temu bual serta
berdasarkan pengalaman pengkaji. Lima perkara yang dinilai oleh tenaga akademik
ialah isi kandungan modul, bahasa, cara persembahan, soalan-soalan ujian dan penilaian
keseluruhan modul. Hasil kajian melaporkan dapatan yang diperolehi berkenaan
penerimaan terhadap Modul Pembelajaran Teori Kos Pengeluaran. Hasil dapatan
keseluruhan menunjukkan penerimaan yang positif terhadap Modul Teori Kos
Pengeluaran untuk digunakan oleh pelajar serta diaplikasikan dalam proses pengajaran
dan pembelajaran. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Md. Azali, Siti Fatimah |
author_facet |
Md. Azali, Siti Fatimah |
author_sort |
Md. Azali, Siti Fatimah |
title |
Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
title_short |
Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
title_full |
Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
title_fullStr |
Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
title_full_unstemmed |
Penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan |
title_sort |
penilaian terhadap modul pembelajaran teori kos pengeluaran di politeknik port dickson, negeri sembilan |
granting_institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
granting_department |
Faculty of Technical and Vocational Education |
publishDate |
2002 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/3008/1/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3008/2/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3008/3/SITI%20FATIMAH%20BINTI%20MD%20AZALI%20-%20fulltext.pdf |
_version_ |
1747831011117367296 |