Perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) : pelaksanaan dan harapan

Kajian ini dijalankan untuk melihat pandangan dan persepsi pelajar terhadap perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Husssein Onn (KUiTTHO) yang merangkumi pandangan dan persepsi dari pengurusan masa, struktur organisasi, jenis dan aktiviti perkhidmatan dan mutu per...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Ali, Kamal, Douni, Rut, Siagian, Irene Tiurma
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2001
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/3282/1/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%20declaration.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3282/2/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%2024p.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3282/3/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%20fulltext.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini dijalankan untuk melihat pandangan dan persepsi pelajar terhadap perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Husssein Onn (KUiTTHO) yang merangkumi pandangan dan persepsi dari pengurusan masa, struktur organisasi, jenis dan aktiviti perkhidmatan dan mutu perkhidmatan. Seramai 269 orang pelajar yang terdiri daripada pelajar-pelajar Semester 2 Sarjana Muda dan Diploma Kejuruteraan Elektrik, Mekanikal dan Awam bagi sesi 2000/1001. Hasil kajian menunjukkan pandangan dan tindakbalas positif pelajar terhadap perkhidmatan Unit Bimbingan dan Kaunseling KUiTTHO. Daripada kajian yang diperolehi, ia memberi maklumat tentang aspek-aspek penting dalam mengatur dan merancang peranan UBK dengan lebih baik di KUiTTHO bagi memenuhi perkembangan diri pelajar dan meningkatkan lagi prestasi akademik.