Penghasilan sistem pemasaran program pendidikan berterusan (e-pemasaran) berasaskan web bagi unit pendidikan berterusan KUiTTHO: kajian kebolehgunaan di KUiTTHO

Pcmasaran clektronik (c-pcmasaran) mcrupakan cara yang paling berkcsan untuk mcmpromosi jenama, servis dan produk. Oleh yang dcmikian, kajian ini dijalankan bertujuan untuk membangunkan Sistem Pcmasaran Program Pendidikan Bcrterusan (c-Pemasaran) Berasaskan Web bagi Unit Pcndidikan Berterusan (UPB)...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Ramli, Anis Safinaz
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2003
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/7298/1/24p%20ANIS%20SAFINAZ%20RAMLI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7298/2/ANIS%20SAFINAZ%20RAMLI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7298/3/ANIS%20SAFINAZ%20RAMLI%20WATERMARK.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Pcmasaran clektronik (c-pcmasaran) mcrupakan cara yang paling berkcsan untuk mcmpromosi jenama, servis dan produk. Oleh yang dcmikian, kajian ini dijalankan bertujuan untuk membangunkan Sistem Pcmasaran Program Pendidikan Bcrterusan (c-Pemasaran) Berasaskan Web bagi Unit Pcndidikan Berterusan (UPB) Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Sistem ini dibangunkan dengan menggunakan perisian Macromedia Dreamweaver MX sebagai platform utama dan Microsoft Access sebagai pangkalan data. Kajian ini adalah berbcntuk tinjauan dan pengkaji menilainya dari aspek kualitatif dan J.a.iantitatif. Kajian ini adalah bertujuan untuk menilai tahap kebolehgunaan Sistem e-Pemasaran yang telah dibangunkan dari aspek antaramuka, mesra pengguna, menu yang terdapat dalam sistern dan potensi sistern terhadap pernasaran. Seramai 40 orang responden diambil dari set populasi kajian yang terdiri daripada pihak yang terlibat dengan pengurusan (publisiti dan promosi) UPB KUiTTHO dan juga pelanggan UPB KUiTTHO. Untuk kajian ini, instrurnen yang digunakan adalah soal selidik dan juga ternubual. Data­data yang diperoleh telah dianalisis dengan rnenggunakan Statistical Packages for Social Sciences Version 11.0 (SPSS) yang rnelibatkan skor min dan ujian Ma1111-Whit11ey U. Dapatan kajian ini juga rnendapati bahawa mesra pengguna, penggunaan menu dan potensi terhadap pernasaran berada di tahap tinggi sementara antaramuka berada di tahap sederhana. Waiau bagaimanapun, kebolehgunaan sistem adalah pada tahap yang tinggi. Dapatan kajianjuga mendapati tidak terdapat perbezaan antara persepsi pihak pengurusan UPB dan pelanggan UPB terhadap kebolehgunaan sistem. Dengan ini dapat disimpulkan bahawa sistem boleh digunakan oleh semua pihak dan seterusnya dapat membantu pihak pengurusan UPB dalam mempromosikan program yang ditawarkan. Pengkaji mencadangkan agar Sistem e-Pemasaran ini dapat dimantapkan dari aspek antaramuka dan aspek-aspek lain bagi mengatasi kelernahan sistem yang telah dibangunkan.