Pembangunan dan penilaian bahan pembelajaran berbantukan komputer (PBK) berasaskan CD interaktif bagi mata pelajaran pemasaran 1 di politeknik

Kajian ini adaiah bertujuan untuk membangun dan menilai bahan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) berasaskan CD Interaktif bagi mata pelajaran Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji. Peniiaian yang dibuat ialah dari segi penerimaan peiajar terhadap produk yang dibangunkan, peniiaian isi...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Omar, Darvina
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2003
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/7312/1/24p%20DARVINA%20OMAR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7312/2/DARVINA%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7312/3/DARVINA%20OMAR%20WATERMARK.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini adaiah bertujuan untuk membangun dan menilai bahan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) berasaskan CD Interaktif bagi mata pelajaran Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji. Peniiaian yang dibuat ialah dari segi penerimaan peiajar terhadap produk yang dibangunkan, peniiaian isi kandungan dan juga melihat kepada aspek mesra pengguna. Responden kajian terdiri daripada 45 orang peiajar Semester 1, Diploma Pemasaran di Politeknik Sultan Abdul Hamid Mu'adzam Shah, Jitra Kedah. Pemilihan sampei adalah secara bertujuan (pH/pose/M/ .yanzp/fngJ. Instrumen yang digunakan ialah jenis soal selidik di mana peniiaian dilakukan berdasarkan kepada maklum balas responden terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan. Kesemua data yang dikumpulkan dianalisis 7MgHggM7MAaH AafMrfca/ PacAagay For ^ocM/J Areas' (SP ^ Per-sw/: 77.0 yang melibatkan skor min dan peratus (kekerapan). Dapatan kajian menunjukkan penerimaan peiajar terhadap CD Interaktif Pemasaran 1 (skor min=3.14), isi kandungan (skor min = 3.48) dan antara muka mesra pengguna (skor min =3.19). Secara keseiuruhannya nilai skor min menunjukkan keputusan pada tahap tinggi. Daripada dapatan kajian yang diperoleh menunjukkan bahawa PBK CD Interaktif Pemasaran 1 yang dihasiikan oleh pengkaji dapat diterima oleh peiajar, memadai dari segi isi kandungan dan juga dari aspek mesra pengguna. Oleh itu ia sesuai digunakan oleh peiajar-pelajar Diploma Pemasaran Semester 1 di peringkat politeknik. Cadangan- cadangan diberikan untuk menunjukkan bagaimana CD Interaktif Pemasaran 1 boleh dilaksanakan dengan lebih efektif dan efisien daiam usaha membantu memudahkan proses pembelajaran peiajar.