Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi

Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jahuri, Jumaliah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.7656
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.76562022-09-08T02:18:46Z Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi 2003-09 Jahuri, Jumaliah TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik bagi k'ursus Elektronik (KawaI an) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan 'Statistical Packages/or Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa taIlaP isi kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktifyang dibangunkan ini berada pad a taIlap yang tinggi. 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/7656/ http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejumteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
spellingShingle TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
Jahuri, Jumaliah
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
description Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik bagi k'ursus Elektronik (KawaI an) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan 'Statistical Packages/or Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa taIlaP isi kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktifyang dibangunkan ini berada pad a taIlap yang tinggi.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Jahuri, Jumaliah
author_facet Jahuri, Jumaliah
author_sort Jahuri, Jumaliah
title Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
title_short Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
title_full Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
title_fullStr Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
title_full_unstemmed Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
title_sort penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejumteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf
_version_ 1747831174171983872