Penghasilan dan pengujian modul pengajaran dan pembelajaran berpusatkan pelajar mata pelajaran seni reka fesyen bagi kursus seni reka fesyen di Politeknik Johor Bahru
Kajian ini bertajuk " Penghasilan dan Pengujian Modul Pengajaran dan Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Mata Pelajaran Seni Reka Fesyen Bagi Kursus Seni Reka Fesyen di Politeknik Johor BahruSecara keseluruhannya,kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti amalan pengajaran dan pembe...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
語言: | English English English |
出版: |
2002
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.uthm.edu.my/7747/1/24p%20RASYIDAH%20SULONG.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7747/2/RASYIDAH%20SULONG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7747/3/RASYIDAH%20SULONG%20WATERMARK.pdf |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini bertajuk " Penghasilan dan Pengujian Modul Pengajaran dan
Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Mata Pelajaran Seni Reka Fesyen Bagi Kursus
Seni Reka Fesyen di Politeknik Johor BahruSecara keseluruhannya,kajian ini
dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti amalan pengajaran dan pembelajaran yang
dilaksanakan untuk mengajar mata pelajaran Seni Reka Fesyen di politeknik, mengesan
minat pelajar dan amalan pensyarah dalam menimbulkan minat belajar di kalangan
pelajar, mengesan faktor motivasi dan keyakinan diri yang ditunjukkan oleh pelajar dan
pensyarah dalam usaha meningkatkan prestasi pengajaran dan pembelajaran, mengesan
masalah, mencari serta mencadangkan alternatif kepada golongan pendidik untuk
mempergiatkan aktiviti pengajaran sekaligus meningkatkan kecemerlangan pelajar.
Responden terdiri dari 4 orang pensyarah yang terlibat secara langsung dalam P&P
berpusatkan pelajar dan kaedah temubual berstruktur digunakan untuk memperolehi
jawapan kepada persoalan kajian. Pengkaji juga menghasilkan satu modul sebagai
alternatif kepada permasalahan yang ditimbulkan hasil analisis kajian. Modul
Pengajaran dan Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Seni Reka Fesyen telah diuji
keberkesanannya terhadap 10 orang pelajar yang dipilih secara rawak dalam sebuah
kelas dan terbukti dapat membantu dalam menghasilkan pelajar yang lebih berfikiran
kreatif dan kritis, aktif, bermotivasi, berkeyakinan, mandiri dan bertanggungjawab. |
---|