Penghasilan dan pengujian modul pengajaran dan pembelajaran berpusatkan pelajar mata pelajaran seni reka fesyen bagi kursus seni reka fesyen di Politeknik Johor Bahru

Kajian ini bertajuk " Penghasilan dan Pengujian Modul Pengajaran dan Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Mata Pelajaran Seni Reka Fesyen Bagi Kursus Seni Reka Fesyen di Politeknik Johor BahruSecara keseluruhannya,kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti amalan pengajaran dan pembe...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Sulong, Rasyidah
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2002
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/7747/1/24p%20RASYIDAH%20SULONG.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7747/2/RASYIDAH%20SULONG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7747/3/RASYIDAH%20SULONG%20WATERMARK.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini bertajuk " Penghasilan dan Pengujian Modul Pengajaran dan Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Mata Pelajaran Seni Reka Fesyen Bagi Kursus Seni Reka Fesyen di Politeknik Johor BahruSecara keseluruhannya,kajian ini dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti amalan pengajaran dan pembelajaran yang dilaksanakan untuk mengajar mata pelajaran Seni Reka Fesyen di politeknik, mengesan minat pelajar dan amalan pensyarah dalam menimbulkan minat belajar di kalangan pelajar, mengesan faktor motivasi dan keyakinan diri yang ditunjukkan oleh pelajar dan pensyarah dalam usaha meningkatkan prestasi pengajaran dan pembelajaran, mengesan masalah, mencari serta mencadangkan alternatif kepada golongan pendidik untuk mempergiatkan aktiviti pengajaran sekaligus meningkatkan kecemerlangan pelajar. Responden terdiri dari 4 orang pensyarah yang terlibat secara langsung dalam P&P berpusatkan pelajar dan kaedah temubual berstruktur digunakan untuk memperolehi jawapan kepada persoalan kajian. Pengkaji juga menghasilkan satu modul sebagai alternatif kepada permasalahan yang ditimbulkan hasil analisis kajian. Modul Pengajaran dan Pembelajaran Berpusatkan Pelajar Seni Reka Fesyen telah diuji keberkesanannya terhadap 10 orang pelajar yang dipilih secara rawak dalam sebuah kelas dan terbukti dapat membantu dalam menghasilkan pelajar yang lebih berfikiran kreatif dan kritis, aktif, bermotivasi, berkeyakinan, mandiri dan bertanggungjawab.