Penghasilan manual prosedur kerja amali perpaipan, Jabatan Pendidlkan Teknik Dan Vokasional, Fakulti Teknologi Kejuruteraan, KUiTTHO
Kajian ini bertajuk "Penghasilan Manual Prosedur Kerja Amali Perpaipan, Jabatan Pendidikan Teknik & Vokasional, Fakulti Teknologi Kejuruteraan, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn". Sehubungan dengan kekurangan dari segi penyediaan prosedur at au langkah kerja di dalam man...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/7959/1/24p%20HASLIZA%20ZULKIFLI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7959/2/HASLIZA%20ZULKIFLI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7959/3/HASLIZA%20ZULKIFLI%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini bertajuk "Penghasilan Manual Prosedur Kerja Amali Perpaipan,
Jabatan Pendidikan Teknik & Vokasional, Fakulti Teknologi Kejuruteraan, Kolej
Universiti Teknologi Tun Hussein Onn". Sehubungan dengan kekurangan dari segi
penyediaan prosedur at au langkah kerja di dalam manual kerja amali yang sedia ada,
kajian ini dijalankan bertujuan untuk menghasilkan manual yang lebih lengkap
dengan menggunakan pendekatan grafik. Penghasilan manual ini adalah
berkonsepkan mesra pengguna. Untuk mengetahui kebolehgunaan Manual Prosedur
Kerja Amali (MPKA) yang dihasilkan dan untuk menjawab persoalan kajian yang
dibina, pengkaji memilih seramai 30 orang responden yang terdiri daripada pelajar
tahun 2 Ijazah Sarjana Muda (Pendidikan Teknik dan Vokasional) yang sedang
menjalani kerja amaIi di Makmal Tenologi Perpaipan untuk mata pelajaran BTT
2824: ElektifTeknologi Kemahiran (Awam). Kaedah kajian yang digunakan
adalah kaedah tinjauan berbentuk kuantitatif dengan menggunakan instrumen soal
selidik. Hasil daripada kajian ini temyata manual yang dihasilkan adalah
berkonsepkan mesra pengguna dan ia boleh dijadikan panduan kepada pelajar yang
menjalani kerja am ali di Makmal Teknologi Perpaipan. |
---|