Pembangunan dan penilaian web pemasaran pendidikan berterusan KUiTTHO (WPPBK)

Web pemasaran merupakan salah satu infrastruktur T eknologi Maklumat dan Telekomunikasi (lCT) terkini di dalam sistem pendidikan di negara ini. Namun begjtu, didapati bahawa penggunaannya masih di tahap yang kurang memuaskan. lusteru, kajian ini dilakukan bagi membangunkan Web Pemasaran Pendid...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Mohd Shariff, Balqis
格式: Thesis
语言:English
English
English
出版: 2003
主题:
在线阅读:http://eprints.uthm.edu.my/8183/1/24p%20BALQIS%20MOHD%20SHARlFF.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8183/2/BALQIS%20MOHD%20SHARlFF%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8183/3/BALQIS%20MOHD%20SHARlFF%20WATERMARK.pdf
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Web pemasaran merupakan salah satu infrastruktur T eknologi Maklumat dan Telekomunikasi (lCT) terkini di dalam sistem pendidikan di negara ini. Namun begjtu, didapati bahawa penggunaannya masih di tahap yang kurang memuaskan. lusteru, kajian ini dilakukan bagi membangunkan Web Pemasaran Pendidikan Berterusan KUiTTHO (WPPBK) yang boleh dijadikan sebagai pemangkin dan bahan rujukan di dalam mempromosikan Unit Pendidikan Berterusan (UPB) KUiTTHO yang mana telah dan akan menawarkan seminar atau kursus-kursus pendidikan berterusan di KUiTTHO. Seramai 30 orang responden yang mewakili populasi terdiri daripada 23 orang pelajar pendidikan berterusan jangka panjang (PBlP) dan 7 orang stafUnit Pendidikan Berterusan (UPB) KUiTTHO telah dipilih sebagai sampel kajian. Kaedah soal selidik dan temubual digunakan bagi menilai aspek kebolehgunaan, mesra penggunanya dan memotivasikan pengguna terhadap pembangunan WPPBK ini. Data kajian dianalisis menggunakan perisian Statistical PackagefiJr Social Science J O.O.fcJr Windows (SPSS 10.0). Dapatan k~jian menunjukkan bahawa WPPBK yang dibangunkan adalah berada di tahap yang tinggi ba!:,rl aspek kebolehgunaan (skor min = 3.86) dan mesra penggunanya (skor min = 3.90). Manakala ba!:,rl aspek WPPBK memotivasikan pengguna (skor min = 3.75) adalah di tahap yang sederhana. Secara keseluruhannya pula bagi tahap keberkesanan (skor rnin=3.82) telah diperolehi dan bagi pengujian hipotesis dapatan yang diperolehi menunjukkan tidak terdapat perbezaan yang signifikan di antara pe1~jar pendidikan berterusan dan staf unit pendidikan berterusan terhadap keberkesanan \VPPBK. Oleh itu, hasil kajian menunjukkan WPPBK dapat membantu Unit Pendidikan Berterusan di dalam mempromosikan pendidikan berterusan di KUiTTHO. Pengkaji mencadangkan supaya WPPBK ini dimurnikan lagi dengan pelbagai maklumat terkini serta lebih terperinci untuk memudahkan para pengguna memperolehi maklumat.