Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya

Kajian ini dijalankan untuk mengetahui kesesuaian penghasilan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) bagi subjek Kejuruteraan Jalanraya. PBK yang dibina adalah berbentuk cakera padat (CD) dan menggunakan perisian Macromedia Authorware. Objektifkajian ini adalah untuk mengetahui samada penghas...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mahmood, Che Hasnah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8218/1/24p%20CHE%20HASNAH%20MAHMOOD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8218/2/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8218/3/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.8218
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.82182023-02-07T03:31:41Z Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya 2003-10 Mahmood, Che Hasnah TE Highway engineering. Roads and pavements Kajian ini dijalankan untuk mengetahui kesesuaian penghasilan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) bagi subjek Kejuruteraan Jalanraya. PBK yang dibina adalah berbentuk cakera padat (CD) dan menggunakan perisian Macromedia Authorware. Objektifkajian ini adalah untuk mengetahui samada penghasilan PBK dapat meningkatkan kefahaman pelajar, bersifat mesra pengguna dan dapat meningkatkan motivasi pelajar dalam proses pembelajaran. Responden kajian terdiri daripada 25 orang pelajar tahun 4 Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam, KUiTTHO. Data dikurnpul dengan menggunakan soal selidik dan dianalisis menggunakan pakej perisian SPSS 10.0 bagi mendapatkan peratusan dan skor min. Dapatan kajian ini menunjukkan PBK yang dihasilkan dapat meningkatkan kefahaman pelajar, bersifat mesra pengguna serta meningkatkan motivasi pelajar terhadap proses pembelajaran. Hasil kajian menunjukkan nilai min bagi aspek kefahaman adalah 2.78, manakala dalam aspek mesra pengguna adalah 2.81 serta dalam aspek motivasi pula ialah 3.10. Semua hasil kajian dipersembahkan dalam bentuk jadual dan rajah. 2003-10 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/8218/ http://eprints.uthm.edu.my/8218/1/24p%20CHE%20HASNAH%20MAHMOOD.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/8218/2/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/8218/3/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic TE Highway engineering
Roads and pavements
spellingShingle TE Highway engineering
Roads and pavements
Mahmood, Che Hasnah
Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
description Kajian ini dijalankan untuk mengetahui kesesuaian penghasilan Pembelajaran Berbantukan Komputer (PBK) bagi subjek Kejuruteraan Jalanraya. PBK yang dibina adalah berbentuk cakera padat (CD) dan menggunakan perisian Macromedia Authorware. Objektifkajian ini adalah untuk mengetahui samada penghasilan PBK dapat meningkatkan kefahaman pelajar, bersifat mesra pengguna dan dapat meningkatkan motivasi pelajar dalam proses pembelajaran. Responden kajian terdiri daripada 25 orang pelajar tahun 4 Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam, KUiTTHO. Data dikurnpul dengan menggunakan soal selidik dan dianalisis menggunakan pakej perisian SPSS 10.0 bagi mendapatkan peratusan dan skor min. Dapatan kajian ini menunjukkan PBK yang dihasilkan dapat meningkatkan kefahaman pelajar, bersifat mesra pengguna serta meningkatkan motivasi pelajar terhadap proses pembelajaran. Hasil kajian menunjukkan nilai min bagi aspek kefahaman adalah 2.78, manakala dalam aspek mesra pengguna adalah 2.81 serta dalam aspek motivasi pula ialah 3.10. Semua hasil kajian dipersembahkan dalam bentuk jadual dan rajah.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Mahmood, Che Hasnah
author_facet Mahmood, Che Hasnah
author_sort Mahmood, Che Hasnah
title Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
title_short Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
title_full Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
title_fullStr Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
title_full_unstemmed Pembelajaran berbantukan komputer (PBK) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
title_sort pembelajaran berbantukan komputer (pbk) dalam subjek kejuruteraan jalanraya: bahan-bahan kejuruteraan jalanraya
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/8218/1/24p%20CHE%20HASNAH%20MAHMOOD.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8218/2/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8218/3/CHE%20HASNAH%20MAHMOOD%20WATERMARK.pdf
_version_ 1776103303768178688