Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam di politeknik
Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk membangunkan Modul Pembelajaran Kejuruteraan Rekabentuk Struktur di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan A warn di Politeknik Ungku Omar. Bagi mendapatkan maklumat yang dikehendaki, borang soal selidik telah diedarkan kepada responden yang terdiri...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8634/1/24p%20SUNITHA%20V.%20DORAISAMY.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8634/2/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8634/3/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.8634 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.86342023-05-02T02:12:07Z Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam di politeknik 2004-03 V. Doraisamy, Sunitha TA Engineering (General). Civil engineering (General) TA630-695 Structural engineering (General) Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk membangunkan Modul Pembelajaran Kejuruteraan Rekabentuk Struktur di kalangan pelajar Diploma Kejuruteraan A warn di Politeknik Ungku Omar. Bagi mendapatkan maklumat yang dikehendaki, borang soal selidik telah diedarkan kepada responden yang terdiri daripada pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Ungku Omar. Responden yang terlibat dalam kajian ini dipilih seramai 34 orang responden. Kajian ini penting untuk mengetahui sejauhmanakah kesesuaian isi kandungan, kebolehlaksanaan dan mesra pengguna bagi Modul Pembelajaran Kejuruteraan Rekabentuk Struktur yang dihasilkan daripada persepsi pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Ungku Omar. Data kaj ian dianalisis menggunakan perisian 'Statistical Package for Social Science 11.0 for Windows' (SPSS 11.0). Daripada data yang diperolehi, didapati nilai min skor yang diperolehi menunjukan modul pembelajaran ini beIjaya menarik minat pelajar untuk mengikut isi pelajaran secara keseluruhannya. Namun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik. 2004-03 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/8634/ http://eprints.uthm.edu.my/8634/1/24p%20SUNITHA%20V.%20DORAISAMY.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/8634/2/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/8634/3/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
TA Engineering (General) Civil engineering (General) TA630-695 Structural engineering (General) |
spellingShingle |
TA Engineering (General) Civil engineering (General) TA630-695 Structural engineering (General) V. Doraisamy, Sunitha Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam di politeknik |
description |
Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk membangunkan Modul
Pembelajaran Kejuruteraan Rekabentuk Struktur di kalangan pelajar Diploma
Kejuruteraan A warn di Politeknik Ungku Omar. Bagi mendapatkan maklumat yang
dikehendaki, borang soal selidik telah diedarkan kepada responden yang terdiri daripada
pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Ungku Omar. Responden yang terlibat
dalam kajian ini dipilih seramai 34 orang responden. Kajian ini penting untuk
mengetahui sejauhmanakah kesesuaian isi kandungan, kebolehlaksanaan dan mesra
pengguna bagi Modul Pembelajaran Kejuruteraan Rekabentuk Struktur yang dihasilkan
daripada persepsi pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Ungku Omar. Data
kaj ian dianalisis menggunakan perisian 'Statistical Package for Social Science 11.0 for
Windows' (SPSS 11.0). Daripada data yang diperolehi, didapati nilai min skor yang
diperolehi menunjukan modul pembelajaran ini beIjaya menarik minat pelajar untuk
mengikut isi pelajaran secara keseluruhannya. Namun begitu pembaikan modul ini perlu
untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
V. Doraisamy, Sunitha |
author_facet |
V. Doraisamy, Sunitha |
author_sort |
V. Doraisamy, Sunitha |
title |
Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
title_short |
Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
title_full |
Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
title_fullStr |
Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
title_full_unstemmed |
Pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
title_sort |
pembangunan modul pembelajaran kejuruteraan rekabentuk struktur bagi kursus kejuruteraan awam
di politeknik |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/8634/1/24p%20SUNITHA%20V.%20DORAISAMY.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8634/2/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8634/3/SUNITHA%20V.%20DORAISAMY%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1776103377487265792 |