Pembinaan web CD pembelajaran bagi matapelajaran lukisan berbantukan komputer (AutoCAD) dalam penghasilan permodelan 3D
Kajian ini adalah berkenaan Penghasilan Web CD Pembelajaran Bagi Mata Pelajaran Lukisan Berbantukan Komputer bagi Permodelan 3D untuk pelajar Ijazah Saijana Muda Kejuruteraan Mekanikal, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn yang dihasilkan menggunakan perisian Macromedia Dreamweaver. Objekti...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8693/1/24p%20MOHD%20SABRI%20HUSSIN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8693/2/MOHD%20SABRI%20HUSSIN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8693/3/MOHD%20SABRI%20HUSSIN%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini adalah berkenaan Penghasilan Web CD Pembelajaran Bagi Mata Pelajaran
Lukisan Berbantukan Komputer bagi Permodelan 3D untuk pelajar Ijazah Saijana Muda
Kejuruteraan Mekanikal, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn yang dihasilkan
menggunakan perisian Macromedia Dreamweaver. Objektif kajian ini adalah untuk
mengetahui sama ada isi kandungan dan elemen persembahan Web CD yang dihasilkan
dapat membantu memudahkan proses pembelajaran pelajar. Selain itu, kajian ini juga
untuk mengetahui sama ada Web CD yang dihasilkan dapat meningkatkan motivasi
pelajar terhadap proses pembelajaran. Responden kajian ini terdiri daripada 36 orang
pelajar Ijazah Saijana Muda Kejuruteraan Mekanikal, Kolej Universiti Teknologi Tun
Hussein Onn. Data dikumpul dengan menggunakan soal selidik dan dianalisis dengan
menggunakan perisian Statistic For The Social Science (SPSS) Version 11.0 untuk
mendapatkan peratusan dan skor min. Dapatan kajian menunjukkan isi kandungan Web
CD telah dapat membantu memudahkan proses pembelajaran pelajar. Web CD juga
meningkatkan motivasi pelajar terhadap proses pembelajaran AutoCAD dan mempunyai
elemen-elemen persembahan yang dapat menarik minat pelajar terhadap proses
pembelajaran. |
---|